Alla inlägg under juni 2009

Av Ella Almroth - 30 juni 2009 20:38

Min graviditet - BF Tis 10 nov 2009Uträkning utgår från dagens datum: Tis 30 jun 2009.
Din graviditet startade Ons 4 feb 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Ons 18 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 147 av 280. (52,5%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 6 fulla dagar (v20+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 10 nov 2009
Du har 133 dagar kvar till beräknad förlossning




Så ser det ut :) Veckorna går fort men jag vill att de ska gå FORTARE Vill inte vill inte vill inte vara gravid!

Ser ju ut som ett TÄLT i allt jag har på mig och allt är bara jobbigt :D

Om någon timme är säkert allt underbart igen!

Av Ella Almroth - 30 juni 2009 07:53

Tisdag morgon

Och jag har sjukskrivit mig från jobbet idag!

Va en förj*vlig dag på jobbet igår och jag började få ont och sammandragningar efter 10.00 fikat men nej nej jag lyssnar inte på min kropp utan bara kör på :D

Fick gå hem lite tidigare och när jag slappna av då j*vlar fick ja ont!

Så idag ska jag lyssna på min kropp tänkte jag!


Fick mina söta pyjamasar som jag beställde från klädespartyt också=)

Av Ella Almroth - 28 juni 2009 19:47

En hel dag ute!

Och jag är lika röd som en kräfta =)

Suramarknaden med mamma och Liza.

Trevligt men jobbigt med värmen

Ida och ungarna kom förbi också

Nu blir det lungt ikväll för imorgon bitti bär det av till jobbet igen.

Av Ella Almroth - 26 juni 2009 22:44

GUUD så skönt att få ligga i sängen o sträcka ut  rygg och mage:)

Kvällen har varit lugn på jobbet.

Jag och jobbar kompisen har varit på ormjakt (gick inge vidare)

Nu ska jag sova och upp igen 06.00


Natti Natti

Av Ella Almroth - 26 juni 2009 18:22

JOBBET!

Här sitter jag i personalrummet på jobbet efter en god middag

Senapsbiffar och potatismos,  har även gjort smoothie tills ikväll.

Förhoppningsvis hinner de bli lite skönare ute så man kan sitta på altanen och fika :)

Innan jobbet var jag hemma hos min kära stora syster och fika lite o satt i solen :)

Av Ella Almroth - 25 juni 2009 11:18

Lika varmt idag tror jag =)

Idag blir de Ikea, gå runt o kika och äta lunch:)


Hinner nog inte med så mycke innan jobbet

13.30-21.30


Igår kväll kände Daniel att hans barn sparka för första gången :)

Av Ella Almroth - 24 juni 2009 23:08

Snart är onsdagen slut!


Mamma jag och Liza åkte till Ida och hälsa på i förmiddags

Sen var det dags för besök hos barnmorskan:)

Allt va bara bra och vi lyssnade på hjärtljuden för första gången med de tyckte som VERKLIGEN inte om för båda kickade och greja av ljudet :)

Imorgon ska jag jobba kväll 13.30-21.30


Natti Natti


Onsdag 24/6 = Vecka 21 (20 plus 0 )

Av Ella Almroth - 24 juni 2009 10:28

SOLEN LYSER!


Igår jobbade jag mellan 7.00-15.30 när jag kom hem slängde jag mig i duschen och slängde mig i soffan då va klockan kvart i 4 nästa gång jag kolla va klockan kvart över 5 :) sköönt!

Va på barnklädesparty hemma hos elin igår kväll :) beställde 2 jätte söta pyjamasar till Stella och Liam? Tyra? Svea?


Idag består dagen av tvätta,städa och besök hos barnmorskan.


Om ca 1½ vecka blir jag sjukskriven (vill inte vill inte vill inte)

GÅ HEMMA EN HEL SOMMAR OCH INTE JOBBA?!?!?!

De gick jag inte med på innan jag gick med på att bli gravid :P

Jag gick inte med på att gå upp 13(!!) kg på 20 veckor!!

Jag gick inte med på att de går saktare och saktare att gå pga sammandragningar.

Jag gick ABSOLUT inte med på att jag nästan måste säga ÅH HEJ ÅH HÅ så fort jag ska upp från soffan för att hjälpa mig själv.

Jag gick inte med på att få klimakteriet svettningar.

Jag gick inte med på att behöva springa upp på toa 700ggr på nätterna för att kissa.

Jag gick inte med på att..... jag kan fortsätta hela dagen tror jag :D

Men de blir HELT UNDERBART när ni kommer :)


Nu ska jag sätta på kaffe, mamma kommer snart :)

Ovido - Quiz & Flashcards