Alla inlägg under april 2011

Av Ella Almroth - 18 april 2011 20:55


God kväll gott folk!


Sjukstuga ala Almroth!


Liam har varit dålig hela helgen, har jätte problem med astman och vi har inte sovit ordentligt på 4 nätter nu!


Vab med Liam idag, Daniel körde iväg en glad och pigg Stella till dagis, vid lunch ringde dom och då var det även hennes tur


Hon hade varit jätte pigg hela förmiddagen och busat m.m sen sa det bara pang och nu har hon haft runt 39 hela e.f och kvällen.

Ett pusslande av släktingar som kan ställa upp o ta hand om våra änglar har nu löst sig och dom ska få vara hemma hela veckan och bara ta det lungt!


För övrigt har vi haft en jätte mysig dag i solen på balkongen, städad och fin :)


I Helgen ska vi vara barnlediga och fira bröllopsdag!


   

Filmmys i mamma o pappas säng :D

Av Ella Almroth - 13 april 2011 07:52


Godmorgon!


Morgonkaffet är i koppen och kontoret börjar fyllas av morgontrötta människor! :D


Onsdagen den 13 April.. dagen mitt i veckan och nästan mitt i månaden!

Ååh va jag längtar tills nästa vecka då det är lite långledighet!

4½ dag! Lyx.

Den 24 April är det bröllopsdag för mig och min man. 1 år som gifta! Vilken grej haha!


Ska snart köra igång här, ikväll är det städning på dagis som gäller! Blandade känslor ang de.. fyfan va tråkigt de är, men de är absolut de bästa. ALLTID rent och fint på dagis:)


Sköt om er o ha en toppen dag!

Av Ella Almroth - 9 april 2011 19:47


Hej hopp!  


Idag är det en Liam dag!

Först va jag och Liam på 2års kalas hemma hos Melina!

Sen har vi inge Stella hemma!

Hon har en farmor och farfar kväll/natt/morgon.


Liam är fortfarande vaken!! Han ger nog upp snart och sen blir det film mys för mig och min man.


Imorgon ska jag hem till min mamma, blir antagligen en tur till sjukhuset också för o hälsa på daniels farfar!


Hoppas att ni har en underbar helg!

   


Va ju till BVC i fredags och vaccinera barnen.

Dom har nu 20 års skydd med twinrix, hehe de känns bra :D

Liam väger 11,2kg o är 85cm

Stella väger 11,2kg o är 83cm.

Helt sjukt att dom väger lika mycke :D

Av Ella Almroth - 7 april 2011 20:08


Det är den frågan som snurrar i mina tankar just nu!


Precis efter jobbet när jag stog och väntade på bussen så började hjärtat rusa på mig! Som det så många andra gånger har gjort, jag har varit his familjeläkaren, haft långtids ekg samt åkt in akut! 


Det var dock skillnad den här gången, de gjorde FÖRBANNAT ont och jag kunde knappt andas, jag vart yr och kommer faktiskt inte ihåg hur fort jag gick för att komma till tony o lotta. Där skulle vi bli bjudna på middag!

Lotta ringde 1177 och Daniel kom dit och hade med sig min hjärtmedicin som jag fick från familjeläkaren, efter 40 minuter hjärtrusning och smärta i bröstet så gick det över! Är det meningen att en 22 åring ska behöva äta hjärtmedicin utan att det utreds nå mer vad de kan vara för fel?!?


Som vanligt så blir jag ju HELT slut efter "attacken" känns även som att en världsmästare i boxning har slagit allt va han kan i bröstet på mig. Så jag somnade! Frossa och trötthet, helt uttmattad efteråt! 

OCH NEJ DET ÄR INTE PANIKÅNGEST! 

Det är totalt uteslutet även av läkaren!


Nej nu orkar jag inte med det här nå mer så imorgon blir det till att kriga till sig en utredning!


Jag och Daniel ligger i varsin soffa och änglarna sover! Imorgon är det fredag och en väl behövd helg närmar sig!

Av Ella Almroth - 3 april 2011 07:37


Godmorgon mina kära läsare!


Dålig uppdatering på denna sida... i know!

Har helt enkelt ingen ork längre, finns så mycke annat att göra än o sitta här hehe. Men nu kände jag att tiden räckte till lite.


I Fredags hade vi lite fest på kontoret efter jobbet, vart även en drink på Å

Men för mig började huvevärken redan vid en 2 på e.f och HELT seriöst den försvann inte föräns 10 igår morse, på de så är jag dunderförkyld och har ont i öronen och halsen! woohoo!

Stella och Liam har ju haft ögoninflamation så dom har varit hemma torsdag med pappa och Fredag med morfar och Carina. Det är dagis för dom imorgon.

Liam är en helt vild och galen mest hela tiden, energi till 1000!!! Går sin egna väg och förstår inte alls va NEJ betyder :D

Stella har nu vid 1½ år ålder hunnit blivit en riktig primadonna som gör allt hon kan för att få det på sitt lilla vis och blir det inte så, så får hon raseriutbrott och slänger sig på golvet :D

Lilla damen är dock helt underbart duktig med potta. Hon säger numera till även när hon måste kissa! Då sitter hon på pottan o så ska vi läsa bok, torka, spola och klappa händerna :D


Igår var vi på äventyr ner på stan och åt lunch, mötte upp min kära bror och åkte sen vidare hem på en fika hos min moster!


Idag blir en lugn hemma dag, ska äta lite frukost och gå ut en sväng!

 

Jag ska slänga i mig lite mer alvedon och hoppas på att jag slutar kallsvettas snart!!


En underbar film från tidigare i veckan, middagen är slut och det är daxs för ett bad:D


 


Ovido - Quiz & Flashcards