Alla inlägg under januari 2011

Av Ella Almroth - 31 januari 2011 19:45


God kväll på er!

Äntligen har jag min dator tebax!


Sitter här med min kopp kaffe efter en mycket god middag!

Stella sover gott,Liam kommer springandes o har gjort i snart 1h så imorgon ska jag gå och köpa typ och tryckknappar, fixa lite!

Min man.. ja han sover! Även han har sovit sen 1 timme tebax! varför?! mjoo han mådde illa och hade ont i magen och kännde sig spyfärdig!!!


jag sover på soffan inatt!!!!

Har en klump i magen inför imorgon!

Nervös,Ångest,Glädje,Oro ja you name it!

Imorgon är den dagen då jag verkligen inte är mamma ledig längre.. jag ska jobba! Visst jag jobbade i sommras men de va inte samma sak. Då va det bara kul men sen visste man ju samtidigt att man skulle bli ledig igen!

De här jobbet är en större utmaning än vad de är att jobba på ett psykiatriboende kan jag tycka! :D

Gud! Känns som att jag ska på värsta provet imorgon men de är ju faktiskt en UTBILDNING!

Nog om detta!


Dagen har varit seg, barnen har varit rastlösa över att vara friska och hemma en hel dag hehe, vi tog en liten promenad och undersökte andras dörrar,cyklar,pinnar m.m


               

             


Nåja.. nu ska jag gå in och duscha o sen lägga mig här på soffan och bara vara NERVÖS!

Av Ella Almroth - 30 januari 2011 19:45


Söndag och de mesta inom sjukdom är förhoppningsvis över!

Vi har dock varit till barnakuten idag.

Stella spydde igen igår kväll!

Dom har inte varit så matglada m.m

 

Lilla Stella har inte ätit och knappt druckit vilket innebär att hon absolut inte har kissat nå bra. Så oron över att hon va på väg att bli uttorkat med tanke på hennes trötthet m.m så ringde jag 1177 och dom tyckte att vi skulle åka upp så att en läkare fick titta på henne!

Nu är det vätskeersättning var 5 minut och även några ggr inatt och hoppas på att morgondagen blir mycket bättre!

Jag börjar min utbildning på nya jobbet på Tisdag så barnen blir hemma med mig imorgon!

 

Nu under kvällen har vi vikit 5 IKEA kassar med tvätt och det blir en sjätte också:D

 

Snart blir det solsidan och söndagsmys!

Av Ella Almroth - 29 januari 2011 09:11


Jaa! Natt nr 2 med ett magsjukt barn är över och de har ABSOLUT inte blivit många timmars sömn! Jag och daniel kör på sovpass idag! Han sover nu sen är det min tur haha!

 

Stella är helt slut efter att ha spytt sista gången vid en 5 imorse tror ja klockan va!

Liam fick även för sig att vakna då! Till slut hamnade jag o Liam på soffan och somnade om en stund!

Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen eftersom att stella inte har fått behålla nån vätska o inte heller kissat!

 

Det dummaste man kan göra är att servera en måltid. Så idag ska dom bara få sånt dom tycker om ca 2 ggr i timmen. små små portioner.

Glass, fruktpuree, blåbärssoppa,smörgås m.m

 

Stella ligger och kollar tv nu och Liam springer runt o lagar mat och leker även vid deras nya Brio spis som min älskade syster kom med igår :D Liam ÄLSKAR den!

 

Hemmet är kaos med tvätt o grejer ÖVERALLT! 1 maskin till med ner spydda saker finns att tvätta men jag har inge sköljmedel! Så när Daniel vaknat får han åka o handla hehe.

Skulle verkligen behöva sätta mig ner med alla papper ang nya jobbet, de får bli ikväll när dom somnat och om dom inte spyr haha!

 

Nej nu ska jag gå o städa köket! 1 rum i taget :D

Nu hoppas vi på att de värsta är över och att inte jag och Daniel blir sjuka!

Av Ella Almroth - 28 januari 2011 22:47


Woohoo nu kör vi!

Barn nr 2 är igång!

Stackars mina barn!!! Liam har dock mått bra idag, åt riktigt bra till middag. Stella har de inte vart nå fel på alls föräns vid kl 20 ungefär! Sen dess har hon hållt och vi hoppas på att det börjar lugna ner sig nu!!

 

Tacka gudarna återigen för tvättmaskin och torktumlare!

Nej! Tack Rolf och Barbro som köpte det åt oss i inflyttningspresent!!

(Daniels farmor och farfar)

 

Nu ska jag slänga mig på soffan!

Jag har ju för övrigt varit på akuten pga av hjärtat! Igen!

Inga större framsteg!

 

Natti Natti!

Av Ella Almroth - 28 januari 2011 08:24


Godmorgon kära vänner!

 

Nu har magsjukan hittat hit! Lilla Liam är drabbad.

Vem blir det sen tro? haha jag har en plan med de här o hoppas att de blir så! Om de nu blir så att jag också ska bli drabbad så blir jag gärna de typ idag! Då hinner jag förhoppningsvis bli frisk tills på Tisdag då utbildningen på nya jobbet börjar haha

 

Nåja. Igår va jag och mamma på shopping äventyr hela dagen!

Hälla och Erikslund och nu har Stella och Liam ett helt kök.

Dvs skålar,slevar,stekpanna,kastruller,mat m.m som deras kära mormor köpte åt dom :) Nu är det bara en liten spis som fattas, sen är jag nöjd ;)

 

Klockan 17 drog jag mig ner på stan för o åka hem till Lisa för att sen bege oss till Västerås Dans Center för lite ZUMBA!!

Satan va kul de va! Och helvete va jobbigt de va haha

Jag har nämligen fått 6ggr på zumba av Lisa i födelsedagspresent!

Varje Torsdag kvart över 6! Ser fram emot de!!

 

När jag kommer hem vid halv 8 så har lilla Liam börjat spytt, han fortsätter fram till en 12 och tvätthögen är stor! Tack o lov för tvättmaskin och torktumlare!!

Nu är det FULL rulle på honom och han springer runt med sin visp och skål! Återstår o se hur den här helgen blir!

Av Ella Almroth - 27 januari 2011 05:56


Orka!

Mitt mål när mina barn är tonåringar och vill ligga o sova hela dagarna är att vara en jävla TERRORKÄRRING!

Hur kan 2 barn av 2 möjliga få för sig att vakna klockan 5 ???

 

Klockan 1 kom båda traskande in i sovrummet, jag gick snällt tebax med dom och bädda om båda 2 och dom somnade gott!

Men nej vi vaknar klockan 5 och är skit pigga!

Desto mer dom började busa så insåg jag att nej nu måste vi gå upp så daniel får sova lite innan jobbet!

Tänkte då sätta på lite barnprogram medans jag fixade vällingen

MEN INTE ENS BARNKANALEN HADE KOMMIT IGÅNG!

Nej den börjar sända barnprogram halv 6!

FÖR INGA BARN SKA VARA VAKNA KLOCKAN 5!

 

Tack o lov för kaffe!

Nu återstår och se hur denna dagen blir! Det finns inte en MÖJLIGHET att dom kommer vara vakna goa och glada fram till en halv 1 på dagis då dom brukar vila!

 

Nu ska jag fortsätta klistra på ett fejkt leende mot mina barn haha

1 kopp kaffe till och gilla läget så är nog jag igång också!

Av Ella Almroth - 26 januari 2011 21:40


Oj oj oj.. gud va trött jag är!

Jag tog mig i kragen och tog fram ungarnas kläder, strykbräda och strykjärn!

Så nu är alla "viktiga" kläder namnmärkta!

Och jag har fått så mycke beröm på vilka satans smarta nappar jag har till mina barn på dagis;) Beställde ju hem namnnappar precis när dom började, ska beställa några fler så att dom har ett lager :)

 

Idag gick det jätte bra att lämna dom små underbara älsklingarna på dagis.

Mamma kom och vi drog iväg på äventyr! Fick helt underbara morgonrockar av mamma till barnen.

Stella total älskade sin och Liam tyckte det var mysigt!

Så va det de här med att få kort på 2 barn som är jätte övertrötta och bara springer runt!

          

 

Dom somnar mer runt en halv 7 nu på kvällarna än 7 halv 8 haha

Vi gick och mötte pappa Daniel vid parkeringen idag och redan då höll stella på o somna i pulkan!

 

Imorgon blir det mer äventyr med mamma!


Av Ella Almroth - 25 januari 2011 12:48


Jävla macbook air!

Kan någon vara så snäll och fixa min dator!?!?!?!


Den här blir jag ju galen på!!!! knappar hit o dit och allt blir bara fel! Nu är rutan mini liten och jag fattar fan inte hur jag ska fixa till de!

Nu kommer Daniel skälla på mig haha!


Nåja.. 

Pappa kom imorse redan vid 8

Vi åt frukost och busade lite för att sen ge oss iväg till dagis. Och de gick ju KANON! Liam drog in och lekte på en gång och Stella stog och vinkade!

UNDERBART!


Ska hämta hem dom om 1 timme, förhoppningsvis ligger dom och sover nu :)


De är farligt o sitta själv hemma, jag kommer bara på mer och mer som jag vill göra om och fixa till här hemma ;)

Tankarna nu är att ge mig in i Liams rum, slita bort skrivbordet som står där med alla scraping grejer för att sen köpa ett lek kök på IKEA 

skiiit häftigt kök, kliar i fingrarna på mig! Vill köpa de NYSS! 

 Lugn och fin nu Ella!


Nåjah.. eftermiddagen vet jag inte riktigt vad den bjuder på. Tänkte ta en promenad till parkeringen som vi gjorde igår klockan 16 och möta upp pappa Daniel som då kommer hem från jobbet. Barnen tyckte att det var jätte roligt!

Ovido - Quiz & Flashcards