Alla inlägg under augusti 2012

Av Ella Almroth - 29 augusti 2012 08:24

Sovmorgon! Gud va mysigt!
Har haft en lugn och inte alls lika stressig hehe vi har tittat på tv och bläddrat i pärmarna med alla teckningar från dagis!

Sitter hos familjeläkaren nu och ska sedan dra vidare till jobbet :)
Ikväll ska jag springa blodomloppet med jobbet!!

Av Ella Almroth - 28 augusti 2012 09:20

 Godmorgon!

Jag blir galen på mig själv! Spritter i hela kroppen på mig!!!

Idag på lunchen ska jag träffa min älskade underbara vän Elin!

Hon ska prova sin brudklänning!!!! Om 12 dagar står hon vid altaret!

Och jag också för den delen! Japp jag är Brudtärna!

Senaste månaderna har det varit BRÖLLOP! BRÖLLOP! OCH ÅTER BRÖLLOP!

Och det kommer bli så jääävla bra! Det kommer bli en dag att minnas för livet!


92 dagar kvar till Thailand! SUG PÅ DEN NI! (2200timmar)

Vi har försökt berätta för Stella och Liam att när det blir snö ute, när dom har fyllt 3 år. Då är det inte lång tid kvar tills vi åker.

Imorse när vi gick ut och möttes av 4 grader kallt så frågade liam

Mamma jag fryser om händerna, ska vi åka thailand snart då?


Älskade unge!!!!


Sällskapet blir alltså.

Tobias och Klara med barnen åker ner först

Jag och daniel med barn åker med min mamma och min bror

Tony och Lotta kommer 1 vecka senare.

Vi får ca 1 vecka ihop hela gänget!


 


Stella och lilla kusinen Thelma

   

Helt underbar är hon med Thelma!

Kanske dags för några fler älskling? Vi kör på trillingar den här gången!

      




Av Ella Almroth - 26 augusti 2012 14:07

Snart är även denna helg slut!
Ett besök på marknaden med 3 galna barn Stella,Liam och kusinen Ronja :) vi var ett gäng och tanken slog mig när vi satt och åt att shit om 100 dagar sitter hela gänget plus min bror i Thailand! Underbart!
Karuseller vart det en del av, varsinn ballong till barnen och sen slocknade dom i vagnen hehe

Idag har jag och Liam spenderat förmiddagen på erikslund, fixat lite överraskningar ;)

Barnen vilar, mannen är o kikar fotboll! Sen då? Återstår att se :)

Av Ella Almroth - 24 augusti 2012 21:49

Fredag, soffan, filt och tv!
Så skönt!

En full bokad helg är på ingång :)

Av Ella Almroth - 23 augusti 2012 08:06

Godmorgon! En kaffe i soffan på jobbet innan dagen kör igång!


Stella och Liam är på dagis! Deras utmaning idag var att hoppa över ALLA vattenpölar som befanns sig på väg till bilen!
Stella hoppar och studsar som en känguru över dom medans Liam står och laddar lite innan han tar sats och hamnar i mitten! Lill mamman Stella står oftast på andra sidan håller ut armarna och säger
- kom då Liam, jag tar emot sig! Ingen fara! Hoppa då! :)


Underbara!!

 

Av Ella Almroth - 22 augusti 2012 20:45

Äntligen! Nu har äntligen appen kommit! Hur nice är inte det?
Som vanligt lever vi! Familjen almroth!
Fullt upp i livet med 2 jobb och 2 barn i 3 års åldern... Behöver jag säga mer? Tror aldrig jag har ifrågasatt mig själv så mycke som jag gör nu!! Tex.
Stella plocka in dina saker på ditt rum och då menar jag NU, annars tar jag bort din tv!!
Ungen svara - TYST MAMMA GÅ IN PÅ DITT RUM NU!!
då tänker jag hmm, hur gör jag nu? Vart har hon fått de där ifrån? ? osv. Osv.osv

Nu ska jag och min man bädda ner oss i soffan och kika på " en idiot på resa" SÅ jävla bra dokumentär/serie

Ovido - Quiz & Flashcards