Alla inlägg under juli 2009

Av Ella Almroth - 31 juli 2009 12:48

Igår va jag och familjen på kalas hemma hos Ida.

Nicklas fyllde 6år :)

Mosters lilla älskling börjar bli så STOR!

Han vill inte ens ha pussar längre :(

Men han vill fortfarande sitta i knät och mysa :D


På kvällen umgicks jag med Connie och Robin, alltid lika trevligt!


Nu är det helg igen och vi får se vad helgen bjuder på :)

antagligen inget speciellt förutom att Daniel är hemma och inte på jobbet :D


Bebisarna lever full rulle i magen varje dag och man börjar lära sig vad dom tycker om och inte tycker om :)

Hur jag ska sitta, ligga, stå, gå, ja allt för att dom ska hålla sig lugna och ha det så bekvämt som möjligt :S

Den 17 Augusti ska vi upp till mödravårdcentralen på tillväxtkontroll, LÄNGTAR!


Sen har det hänt en till grej :) Jag har guld på fingret och Daniel också =D

Av Ella Almroth - 29 juli 2009 10:42


Lunch med Lisa på stan klockan 12:)

Sen måste jag köpa paket åt Nicklas, kalas imorgon :)


Sen ikväll är det bilbingo :D


Går in i vecka 26 idag. Tiden går fort men endå så j*vla sakta!

För varje dag som går så räknar jag ner och hoppas på att tiden ska gå ännu fortare snart!

Min graviditet - BF Tis 10 nov 2009

Du blev gravid ungefär Ons 18 feb 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 176 av 280. (62,9%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).

Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Tis 10 nov 2009
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning
Snart är nedräkningen på 2 siffror :)

Av Ella Almroth - 28 juli 2009 10:57

Tvättmaskinen och Diskmaskinen är igång :)


Våra bästa år är på tvn och jag är helt slut idag!

Det känns verkligen att vi va i sthlm 12h igår :D

Halv 9 hämtade jag och mamma upp våra kusiner och moster sen drog vi..

* Stinsen ( köpte 3 par skor )

* Vällingby (inge shopping)

*Hägersten och hälsade på min kära bror!

*Hero City ( Spela spel och gick runt o kika )

*Skärholmens köpcentrum ( Byxor till Liam, Söta pyjamasar som ja fick av mamma, lite smått o gott.)

*Babyproffsen vid Barkarby ( 2nappar och 2 små mössor.)


Tänker jag efter är det HELT sjukt va mycke jag orkade, sammandragningarna kom inte förens efter ca  7 timmar, då höll min kära bror på att skita på sig, - SKA JAG RINGA AMBULANS ELLA?

jag brister ut i skratt och får mer ont, sen satt vi på ett fik ca1 timme innan dom andra va klara, då hade det lugnat ner sig.


Idag ska jag bara ta det lungt. Städa och plocka lite här hemma.

Ikväll blir vi av med vårat "älskade" husdjur, Vi har äntligen hittat en som vill ha spindel j*veln :D

Av Ella Almroth - 26 juli 2009 15:32


Sista Dagen På Veckan!

Igår var det bröllop.

Jätte fint och mysigt, god mat,mycke fina tal, Tobbe och Klara va jätte fina m.m


Det vart väldigt sent igår så idag är vi bara trötta :)

Jag ska göra så lite som möjligt idag för att förhoppningsvis orka gå i Sthlm imorgon med mamma, moster och kusinerna :)


Nu ska jag hitta något att äta sen kanske jag ska byta om från pyjamas?! :D

Av Ella Almroth - 25 juli 2009 09:25

Dagen D för Tobias och Klara.

Idag är det bröllop:)

Och dop för älsklingen Melina.

Hade jag haft körkort kunde jag ha varit på båda ställerna, men nu får jag hoppa dopet :(


Igår va jag på stan med Lisa och leta bolero som jag ska ha till klänningen idag, mysig dag på stan med luch och fika :)

Träffade även Connie och Robin.

Jag skrämde även Lisa när sammandragningarna började köra igång, ont som fan:D


På kvällen va jag och Lisa hemma hos hennes syster Ida, satt på balkongen och åt grönsaker med dipp och prata om allt mellan himmel och jord :)


Om några timmar är det dags för att göra sig iordning.

Nu väntar frukosten, VI är hungriga!


Av Ella Almroth - 24 juli 2009 10:14

FREDAG!

Förbannat trött är jag också, men man kan ju inte sova bort hela dagen :)

Igår fyllde mamma år så vi va hemma hos moster och fika o grejer :)

Sen va jag och Daniel och grilla på gryta.


Nu ska jag ner på stan och träffa Lisa.


Av Ella Almroth - 22 juli 2009 08:56

Godmorgon!


Igår åkte jag Robin och Connie ut till Haracker och kolla in stora systers nya lägenhet =) Jätte fint men snacka om att flytta ut på landet!


När jag kom hem började det göra jätte ont i magen.

Känndes som att jag bara ville stoppa in händerna och lyfta upp allt ett tag för att slippa de där obehagliga trycket neråt!

Skit skumt. plus att Stella låg och tryckte KONSTANT mot revbenen så jag kunde inte göra annat än att bara ligga ner.


Vaknade klockan 3 inatt och va hungrig, då går de ju inte o somna om så de va bara o gå upp o äta 2 smörgåsar, dricka lite oboy och försöka somna om. Gick sisådär!

somnade om vid 6


Idag ska jag och daniel till barnmorskan. Ta nya tester och lyssna på hjärtljuden:)

Kvart över 4 ska jag fixa mina naglar (ÄNTLIGEN!)

Och sen ska vi hem till Daniels farmor och farfar och hälsa på.


Av Ella Almroth - 21 juli 2009 10:33

Igår sprang vi på stan i flera timmar.

Känns som att vi va överallt, gick affär in och affär ut, fikade lite och gick lite mer :)

Elin hittade skit fin klänning till sig själv som hon ska ha på Melinas dop på Lördag :)

Och jag hittade TILL SLUT! en klänning på MQ

jag hatar kläder för tillfället usch!

När jag kom hem sparka jag av mig skorna och sen sov jag!

Vaknade vid 20 och åt en matlåda, titta lite på tv och sen gick jag och la mig igen :) Helt slut!

Nu håller jag på o tvättar lite och väntar på att mina kära vänner Connie och Robin ska höra av sig :)


Ovido - Quiz & Flashcards