Alla inlägg under december 2010

Av Ella Almroth - 31 december 2010 21:57


Familjen Almroth önskar alla ett Gott Nytt År!

 

Jag gjorde ett försök att få med våra busungar på ett sp kallat syskonkort. Jag lockade till och med att dom skulle få kakor haha

 

        


Så gick det :D


Jag kämpar med att hålla mig vaken! Är sjukt trött!

Ska gå in och ta en dusch! barnen sover gott och jag och min man tänkte ställa oss på balkongen klockan 12 och titta lite:) Tror faktiskt att jag får en puss på 12 slaget! ;) Inte alla som får det hehe.


Har en känsla av att min syster och hennes karl plingar på dörren snart.

Återstår att se!


Imorgon ska daniel åka och köpa termobyxor sen ska vi ut i pulka backen :D


Som sagt. Gott Nytt År Till Er Alla!

Av Ella Almroth - 30 december 2010 19:45







1. Hur gammal är du om fem år?

Endast 26 år ung!

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Mina barn och min man, min syster och min vän Lisa

3. Hur lång är du?

175cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Avatar

5. Vem ringde du senast?

Min mamma

6. Vem ringde dig senast?

Syster!

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?


Vill du ha kaffe?

(från Mikaela)






13. Vilken är din favoritjulsång?

So this is Christmas

14. Vilken är din favoritplats?

Hemmet så klart!

15. Vilken plats föredrar du minst?

Sjukhus!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Jaa ni.. förhoppningsvis i en mysig Villa med Daniel.. Stella och Liam Antagligen i Västerås.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Mörkret och monster under sängen.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Mina barn såklart! Dom hade tokspel!



































37. Vill du ha barn?

Har 2..  kunde haft fler.. men vi är nöjda så här :)

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Jaa men de va inte jag som behövde läkarhjälp!

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Hmm.. klart de är mysigt med havet men jag måste nog säga utomhus bassäng :D

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Kläder och skor!

42. Äger du dyrbara smycken?

Jo men visst! Vigselringen va inte direkt gratis!!

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Nyheterna för tillfället! Har inte tittat tv på 1 månad. Nån speciell serie eller liknande har jag inte fått koll på än!

44. Kan du rulla med tungan?

japp

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Jaa ni.. min vän Elin kan få mig o skratta rätt så bra! Daniel lyckas också rätt ofta när han spexar runt!

46. Sover du med gosedjur?

Räknas Daniel som gosedjur? Isåfl Ja :D

47. Vad har du för ringsignal?

Nån påhittat som fanns i telefonen

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Ja. jag fick massor när Stella och Liam föddes.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

En röd låda.

50. Flirtar du mycket?

Nej de är inte min grej!

51. Kan du byta olja på bilen?

Har bilen olja?? Nej men så pantad är jag inte.. har faktiskt sett hur Daniel gör!

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Jag går ju överallt så nej!

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Oj! jaa.. de va väl någon tvillingbok under graviditeten.

54. Läser du dagstidningen?

På nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej

56. Dansar du i bilen?

Diggar lite.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Förutom en natt på gräsmattan när man va mindre så vet ja nog inte... 2 kanske?!

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?

Daniel gör mycket mysigt och speciella grejer för mig!

65. Vad är det konstigaste du ätit?

Myror kanske...

66. Vem såg dig naken senast?

Min man

67. Vad är det för färg på din tandborste?

Rosa och vit.

68. Hur imponerar man på dig?

Svår fråga... imponera är väl ett överdrivet ord kanske?! Antingen gillar man en människa eller så gör man inte det! Får jag för mig att gilla någon så behöver man inte hålla på o imponera på mig!

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?

Mamma,Syster, Elin

70.

71. Din största vinst?

98 av 100 poäng i dansen förut. Bäst i gruppen! Medalj till mig!

95. Har du varit gift eller förlovad?

Yes.. gift 1 gång och förlovad 2 gånger.

96. Vad ska du göra i helgen?

Inte ett skit. Ta sig ner på stan kanske?

97. Vad är det knasigaste du gjort?

Herregud.. vad räknas som knasigt?!

98. Vad har du för laster?

ABSOLUT INGA!! skulle jag fråga min man skulle jag nog kunna skriva ner några men vi nöjer oss så här ;)

99. Vem är din förebild?

Har nog ingen…

100. Har du haft sex med många?

Har du någon piercing?
Numera bara i öronen... i yngre år va det lite fler.. naveln, läppen, tungan

Nej tok heller... inge sex före äktenskap!

101. Har du någon hemlighet som absolut ingen vet om.

Mjoo.. de har jag nog!

102. Tre saker som folk inte vet om dig.

1= har fotfobi! hatar fötter! 2= Inte många som vet om de kanske.. men jag har 3 tatueringar. 3= Är sjukt långsint!

103. Nått hemskt du tänker på ofta.

Ja nå sånt har jag. Kommer nog alltid finnas där också!

104. Är du beroende av något?

Kaffe och Nikotin...

105. Vad ska du göra dom närmaste 3 timmarna?

Jag ska dricka upp mitt kaffe, ringa min vän, kanske rensa bland ungarnas kläder, städa köket, duscha, pussa Daniel.. gå och lägga mig!


Så ja! Nu har till och med jag varit så dryg och gjort de här! haha

 

 

Av Ella Almroth - 30 december 2010 07:17


Godmorgon!

Äntligen en normal tid att gå upp på!

Halv 7 vaknade Stella och Liam strax där efter.

Dom har dock inte kommit på att dom kan krypa ur sängarna på morgonen!

Vi har nämligen tagit bort 3 spjälor så dom kan krypa i och ur själva!

Dom har sovit på madrasser i 4 veckor och de har funkat klockrent! När dom har vaknat så har dom krypit upp till oss i stora sängen. Så varför inte ge dom den möjligheten hemma redan nu?!

Återstår och se när dom kommer på att dom kan springa upp på kvällarna när vi vill att dom ska sova men dom vill nå helt annat ;)

jag väntar med spänning på hur de här utvecklas haha

 

        

 

Tanken slog mig när jag gick upp.. att shit de är ju nyårsafton imorgon!

Vi har väl kommit fram till att vi bara ska vara hemma och mysa, äta gott m.m Måste kanske åka och handla idag då?!

 

Skulle även behöva ta tag i Stellas hår! De är ingen ordning på de för 5 öre!!!

 

Nåja.. nu ska det fixas här hemma, plocka o städa för idag blir det mini dagis här. Stella,Liam,Lina och Leo!

Massa BUS!

 

Hörs sen!

Av Ella Almroth - 29 december 2010 21:43


Onsdag kväll.. i soffan framför tv.n

 

ååh va jag njuter!

Tänk va mycket man kan uppskatta sitt egna hem när man inte har varit hemma på 1 månad!

 

Vi försöker komma iordning här hemma med dygnets timmar.

Ungarna har vaknat väldigt tidigt på morgonen.

Vilar mycke på dagarna och är helt slut på kvällarna hehe

 

Jag ska hälla upp lite ostbågar och lite cola.. lägga mig i sängen och vänta på min underbara man som har spenderat kvällen på stan med sina vänner!

 

Imorgon kommer Lisa.. Leo och Lina hit för och busa runt! Mysigt!!

Av Ella Almroth - 28 december 2010 05:42


Godmorgon på er!

Äntligen är vi hemma! Sjukt underbart!

Hemresan gick klockrent! Redan när vi checkade in vårat bagage vart vi erbjudna 4 säten för att planet var långt ifrån fullbokat.

Så där släppte första klumpen i magen :)

Vi tillbringade ca 4 timmar på flygplatsen, så vi gick o åt, kika runt i taxfreen, sprang runt för o trötta ut våra barn m.m

Så fort vi satte oss på planet och hade lyft så sov våra änglar.

Sen sov vi allihop till och från i ca 6-7 timmar.


När vi landade¨så fixade totte och Daniel bagaget och jag tog barnen för o gå till alla nära o kära som stog o vänta på oss :)

Mamma, Syster, Svärmor och Ronny!


De första jag gjorde va och hugga in på kaffet som fanns och ungarna tugga i sig lödagskorv och ost hehe


Väl hemma kändes allt bara så jävla skönt!

Ungarna va glada över att vara hemma!

Syster/moster hade en julklapp med sig. I drömmarnas trädgård :D Den har vi tittat på sen vi kom hem!

Jag har nästan packat upp allt, tvättat allt nytt och små pysslat här hemma. Igår kväll strax efter 19 sov barnen 20.30 sov Daniel och jag strax där efter! Tur va väl de för klockan 4 vaknade Stella och Liam idag och ville leka.

Så nu sitter vi här, barnen pysslar med alla sina grejer, vi vuxna dricker lite kaffe, vi har ätit julskinkssmörgås och bara myser!!


Beroende på vad vi orkar så får vi se vad dagen har att erbjuda :)


Av Ella Almroth - 26 december 2010 05:06



Godmorgon!

 

Vet inte hur några timmars sömn de vart för oss här!

Liam är sjukt dålig i magen! Vi har väl bytt 4-6 blöjor i timmen sen 4 inatt!!!

De här känns inte bra!!

Och han är så ledsen, de svider nog lagom fint och gör nog lagom ont!!!! :(

 

Varför idag när vi ska åka hem??? De är ju inte direkt byta blöjor vänliga toaletter!!

Daniel springer runt o letar efter skumtvättlappar nu, våtservetter gör för ont på lilla Liam! Vi ska hålla oss inne med honom idag tills vi ska åka, vi stälelr honom i duschen när de väl har kommit nått, då är han ganska lugn!

 

Nej usch! De här är inte alls bra!!!! Ska blanda iordning lite vätskeersättning nu!

Av Ella Almroth - 25 december 2010 03:18


Hoppas att alla hade en underbar julafton!

 

Nu är det nära för oss..

Om 40 minuter åker vi till Bangkok

Om ca 2 timmar är vi på MBK och gör av med alla pengar:P

 

Imorgon ska väskorna packas för hemresa!!

 

Hörs ikväll!

Av Ella Almroth - 24 december 2010 05:07



Ja! God jul på er!

 

Hoppas att ni får en underbar julafton där hemma!

Själv sitter jag på balkongen efter en liten promenad med barnen. Gick och köpte lite färsk frukt!

Dom ska nu vila en liten stund.

Daniel är och får Manikyr och Pedikyr behandling hehe, jag ska också ner sen, tänkte faktiskt göra röda naglar.. dagen till ära!

Måste packa idag ochkså, imorgon åker vi till Bangkok. Ikväll blir det julbord!

 

Sköt om er!

Ovido - Quiz & Flashcards