Alla inlägg under maj 2011

Av Ella Almroth - 29 maj 2011 07:23


Godmorgon!


 


Nyss gått upp! Nyss druckit välling! Nu är det full rulle!


Igår kom min kära mor hit, hon hade köpt skit tuffa adidas skor till liam;) Vi gjorde oss iordning och åkte till marknaden, bara massa skit som vanligt! Stella va dock jätte intresserad av karusellerna!

Men de får hon vänta med ett tag till tycker jag!


I Fredags åkte jag hem till min kära vän Lisa, vi drack lite vin och prata om allt och inget! Hur mysigt som helst!


Dagens planer är väl väldigt oklara, finns mycke jag vill göra men man ska ju hinna med allt också:D

Det finns ju alltid en "att göra" lista, så jag börjar med den! Stääda AB!


Stella och Liam med sina kusiner som va på besök förra helgen!

Mys med Farfar efter dagis!    

Av Ella Almroth - 25 maj 2011 21:12


God kväll!


Nu har halva veckan gått och snart är det helg igen:)

Skönt!


Vad har vi gjort i veckan då?!

I Måndags hade vi utvecklingssamtal på dagis.

Vi har helt underbara barn som är trygga och säkra i sig själva!

Liam är ett riktigt energi knippe, han är överallt och ingenstans och så fort dom inte har ögonen på honom och en extra dörr är öppen, tex till köket så är han där på 3 röda ;) 

Vild och Galen helt enkelt.

Stella är en duktig liten tjej. Söker mycke uppmärksamhet, gör det hon blir tillsagt och är som en liten extra mamma till Liam :)

Hon har även en "pojkvän" som tydligen är helt besatt av henne, så dom pussas och kramas om dagarna och han hjälper henne med mycke. Så jävla gulligt! Hans mamma berätta att en kväll när hon ville ha en god natt puss fick absolut inte de, den skulle han spara till Stella!


Idag har jag varit och städat på dagis, blir även städ imorgon! Så är det med Familjekooperativ! Det kommer dock inte vara så skitigt med tanke på att hela dagiset ska till Kungsbyn! Mys!

Deras små väskor är packade med lunch, smoothie och saft:)


För övrigt så har Daniels underbara farmor och farfar köpt 3 hjulingar till vilddjuren :D

 

Hur coola som helst, nu ska dom bara växa på sig lite så att dom kan trampa också :D


Nu ska jag slå igen burken och slänga mig på soffan!

Ha en underbar kväll! 

Av Ella Almroth - 22 maj 2011 08:16


Godmorgon!


Tvätten är vikt och de som behövdes strykas är fixar ;) och nu då?


Stella och Liam springer runt och leker/bråkar/slåss/leker!

Vi pratade om det igår jag och min kära man.. dom blir osams om ALLT nu!

Jävlas med varann HELA tiden!

Dom testar våra gränser till MAX! Så nu gäller det att hålla hårt på regler!


Igår hade vi premiär på cykel!

Jag Och Stella va ute och cykla en runda, de va roligt så idag är det liams tur! men nu vill jag verkligen ha en cykelkärra!


 

Det är både en cykelvagn för båda barnen plus en vagn! Hur smidigt som helst!

Nått som även ska införskaffas är ju självklart

 

TREHJULINGAR!


Någon som har nå bra tips på en bra cykelvagn eller några bra trehjulingar?


Nu ska det fixas här hemma, vi får stor främmande idag!


Min kära syster Ida och hennes 4 barn ska komma hit idag! (KAOS)

Men de ska bli sååå roligt! Tack och lov för fint väder, då kan vi vara i lekparken :D

Av Ella Almroth - 21 maj 2011 07:38


Godmorgon gott folk!


Blogg torka AB!


Vet inte riktigt när jag ska sätta mig ner och berätta om vad som händer i våra liv?! Kommer hem allt mellan kvart över 5 till kvart i 6 på eftermiddagarna, då går ALL tid åt till stella och liam :) När dom väl har somnat så finns det alltid miljoner saker och göra, eller så försöker jag och Daniel med o kolla på en film vilket slutar med att jag sover efter halva :D


Men nu är det helg!

Jag va hemma och Vaba igår, stella hade feber i torsdags kväll och lite på morgonen, men nu mår hon jätte bra så de är skönt:)

Vi gick upp för ca 1 timme sen, jag vaknade av att Liam försökte stoppa in en napp i munnen på mig.?! :D

Idag va det tänkt att vi skulle åka till skansen i stockholm, men icke!

2 orsaker.. stella kanske får feber igen och det är körförbud på bilen!

Helt glömt bort o besikta den, men på måndag är det daxs :D

Min älskade man var på äventyr igår kväll så jag har planerat lite utan honom ;) Klockan 10 ska han upp, sen ska vi åka till Busborgen eller Vallby!

Ovido - Quiz & Flashcards