Alla inlägg under september 2010

Av Ella Almroth - 29 september 2010 07:49


Godmorgon!

Och idag sägs det att de ska vara Onsdag!

Veckans mitt punkt. Snart ny månad också! De gör absolut ingenting! Betyder bara att Thailand närmar sig!

Semester, bada, sola, shoppa, bröllopsresa! ÅÅH UNDERBART!

 

För tillfället känns det som att bristningsgränsen är väldigt nära.

har inte fått ordentlig sömn på över 1 månad. Liams sömn är en daglig kamp, sammtidigt som de känns som att Stella glöms bort på ett litet hörn när man är uppe i kampen med Liam. Och på de så har ju fröken pink blivit extremt mammig, och Liam får för sig att ingen annan än jag kan trösta honom i hans hysteriska anfall när john blund har kastat grus i hans ögon. Varför kan han inte bara svara på om de är nattskräck eller en utvecklingsperiod?! Kanske för mycke begärt av en 11 månaders :D Åter igen är jag/vi sjukt glada över att Stella sover hela nätterna 19.00-07.00

Nåja.. vi fortsätter som vanligt få se hur de hela utvecklar sig.


Nått roligt som har hänt eller njaa.. läskig som har hänt är dock att Liam har fått för sig att NU KAN JAG GÅ! Han är så söt! han kan dock inte sätta sig, vilket innebär att han stackars huve får både 10 och 20 smällar om dagen haha. 

 

huja mig va jag längtar tills på Lördag. även fast det gör ont i mamma hjärtat så ska daniels o mina änglar sova borta.

jag ska iväg på förfest och ner på stadens gator. Daniel ska ta hem hans killkompisar o grilla m.m

 

          

 

Onsdags morgonen är i full gång och mina barn tycker att jag är skit tråkig som sitter här!

Av Ella Almroth - 26 september 2010 08:02


Godmorgon!

 

Idag är ingen vanlig morgon.

Hela familjen är vakna :) Oftast brukar någon av mig och Daniel sova till en 9-10 Men inte idag! Vi är uppe och igång hela högen!

    

 

Idag är det smyckesparty här hemma.

Ska bli jätte mysigt:) Daniel och barnen ska gå hem till pappa/farfar medans lägenheten är full av smycken.

 

Igår hade vi en hemma dag. Riktigt rusk höst väder va de ju!

När Daniel kom hem va även bästa farfar med.

Och gissa va min älskade man hade med sig!

  

Woohoo! Nu kommer inte våra barn frysa i vinter :)

Dom fick bäst i test i tidningen vi föräldrar. och de märks!

Dom går som smör i solsken! Daniel ville ha en röd åt Stella och en svart/blå åt Liam, det fanns kvällen innan på barnenshus. Jag va där vid 17 o tittade på dom. Men nej inte när Daniel va där!

Men dom här är precis lika fina :D

 

När dom hade kommit hem kännde jag för att ge mig ut på äventyr själv! Jag gjorde mig iordning och träffade min älskade Elin på stan. Vart en fika på ca 3 timmar. Helt underbart.

 

Nåja. Nu ska jag ta o äta lite frukost:)

Av Ella Almroth - 24 september 2010 19:29


God kväll!

Fredag kväll. Barnen sover, jag väntar på mat och jag har sjukt ont i huvet! Min man står i köket och lagar kvälls mat!

Väntar på att IDOL ska börja, sen blir det en dusch och slänga sig i soffan med godispåsen! Mums!

 

Den här veckan har vi faktiskt tagit oss utanför dörren ett par vändor :)

Vi har varit hemma hos Elin och Melina en hel eftermiddag och busat,

Har haft en hel dag med mamma/mormor på stan.

Unnade mig själv en klippning och gjorde faktiskt en förändring. jag klippte lugg! Vet inte riktigt än om jag tycker om de eller inte :D

Idag har vi varit på barnenshus med svärmor/farmor.

 

För övrigt så går det nog fort fram här hemma snart. Liam GÅR! Fortfarande jätte feg, men han skrattar jätte mycke när han går mellan tex mig o Daniel. så söt! Stella är nästan för snabb för sig själv, hon slänger sig och tänker sig inte för att hon inte har någon balans. :D

  

Nya roliga grejen är att stå mot köks dörren och trycka ansiktet emot :D Hann inte fram med kameran när även Liam stog där som en pajas.

 

Nej nu ska jag göra lite nytta här hemma!

Av Ella Almroth - 21 september 2010 13:56


11 månader!

Hurra Hurra Hurra!

 

    

 

Om 1 månad blir våra små älslingar 1 år!!

Helt sjukt!

Vi ska ha ett jätte fint kalas :)

 

Just nu ligger dom och vilar. Jag och min kära syster o tittar lite på tv och dricker kaffe. Snart ska jag ner på stan och ta Twinrix :)

 

På Söndag ska jag ha smyckesparty. Nån som är intresserad av att komma? Har skickat ut inbjudan på facebook till en hel drös med folk, men ju fler desto roligare :)

Av Ella Almroth - 18 september 2010 21:37


Godkväll!

 

Äntligen va helgen här! Och snart är den slut.

 

Anledningen till ett väldigt kort blogginlagg sist är helt enkel... att de är lite jobbigt och ha 2 barn som utvecklas nå sjukt för varje dag som går och man själv hinner inte med. Känner sig inte tillräcklig till båda och nätterna är ett kapitell för sig!!! Orken finns när den behövs. När barnen sover så sover även jag och Daniel :D

Blir riktigt frustrerad på Liam och hans sömn. Inte på honom, utan mer på vad det är som är fel! Varför är det inget som hjälper? Varför är han hysterisk? Han kan sitta och sova men så fort man försöker få honom att lägga sig för o vila kan han skrika rakt ut! Dag som natt! Helt sjukt hysterisk. Nu har han ialf fått en upplåsbar dubbelsäng inne hos sig :D

Så är det nått på nätterna så lägger jag mig där med honom, stänger dörren så våran prinsessa och pappa får sova.

peppar peppar.... Liam somnade kvart över 7 ikväll de har inte hänt på hmmm.. jaa länge!

Nåja.. hoppet om att det är en period och att de snart går över får hänga med ett tag till!

 

Idag har vi haft en familjedag på PRIMA mat o bar.

Jag Daniel barnen och familjen Marrva :)

 

Nu ska jag och min älskade man sätta oss till rätta i soffan och slå på en film! Imorgon blir det stan igen.

Jag frågade Daniel om han inte kunde ha glasögonen på stan idag.

Svaret jag fick va - Njäe jag ser inte nå bra i dom!

Nej och de är ju jävligt bra!!! Så imorgon blir det ett besök till en optiker.

Av Ella Almroth - 16 september 2010 09:37


Hej Hej!

 

Har ingen ork till att blogga och berätta om våran vardag förtillfället.

Lägger ut lite bilder istället :)

 

                                    

Av Ella Almroth - 14 september 2010 21:40


God kväll!

 

Helgen försvann lika fort som den kom!

I lördags va familjen ner på stan och åt lunch, shoppa lite och hade en myskväll hemma.

I Söndags kom min mamma hit, gjorde lite blonda slingor på henne för o sen bege oss till min syster på landet :D Även Liza (syster) va med.

Riktigt mysigt. En sväng till svärmor och svärfar efter det för att sen bege sig hem och åter igen ha en lugn mysik kväll.

 

Nu är det ny vecka och varja dag tänker jag.... en dag närmare Thailand.!!!


Här hemma för övrigt är det lite kämpigt på några håll o kanter.

Både Liam och Stella är EXTREMT mammiga hela dagarna, så fort man sitter på golvet så blir dom antingen tok nöjda eller sky osams om vem som ska ha mest plats i knät! Även den där så kallade sömnen är helt upp o ner för tillfället.

Stella somnar sött med sin boll

( Pappa köpte mjuka bollar på Ikea när dom låg i magen för han tyckte att dom skulle ha de, en svart till Liam o en röd åt stella, dom har skitit totalt i bollarna, men nu ni!! Stella SLÄPPER INTE DEN DÄR BOLLEN! hur kan man få för sig att vakna en Torsdag morgon och bara älska den mjuka bollen?  snuttefilten kan slänga sig i väggen, nu har bollen tagit över hennes liv! )

Herr Liam däremot, vill ABSOLUT inte sova, tok heller. Det spelar ingen roll hur trött han än är!! Så fort man försöker få honom o somna så lovar jag er att hela Gryta hör den lilla mannen vrålandes. När man till slut lyckas/ om man lyckas, så blir det en mer power nap fast utan power på ca 30 minuter. 1 timme ikväll tog de att få honom o lugna ner sig o ge upp, självkalrt va det under IDOL också!!!!

Men jag hoppas på de alla säger åt mig.

STÅ UT DET ÄR BARA EN PERIOD!


För övrigt har vi avnjutit en god middag med Mikaela och Miliam.


Av Ella Almroth - 10 september 2010 08:56


Underbara Fredag!

 

Ikväll kommer min man hem och kommer att vara hemma HELA LÖRDAG OCH SÖNDAG! Häärligt!

 

Igår va vi bara hemma, har varit hemma hela veckan pga förkylning och de börjar krypa i kroppen på mig!

 

Lite busbilder från igår.

            

Allt för många gånger slår tanken mig.. va f*n skulle vi göra utan deras kära gåbilar? Dom älskar och springa runt i hela lägenheten och köra in i varann och i saker, springa och skrika och jaga varann. Köra på mina stackars fötter så man tänker både det ena o de andra tyst för sig själv, en sak är säker de gör JÄVULSKT ont :D

En ny favorit lekplats har dom hittat också.

köksdörren! Dom blir väldigt snabba när dom ser att den står öppen och dom kan leka med den. :D

Igår kväll hade vi en lugn myskväll jag och min man med ett glas rött och hårfärgning! Yes.. jag är numera mörk!

  

En till flaska för o ta bort de blonda som lyser igen, lite solarium så jag inte ser likblek ut, sen så!

Stella's morgon har inte riktigt varit som den brukar, hon sitter o rå glor på mig och ser helt förskräckt ut. Hon funderar nog på vad som har hänt :D


Sitter just nu o väntar på grannen som ska lämna sin lilla sötnos på dagis för o sen komma o äta frukost med mig. Väntar även besök efter lunch på pappa/morfar. En tripp till affären skulle behövas hinnas med inhandling av hårfärg och middag tills ikväll.

Och jag ska minsann inte sitta hemma hela kvällen. Jag ska på fest!

De ni... hemmaparty i all ära! Mikaela (grannen) och hennes brudar ska roa sig och jag tänkte hänga med på ett hörn, när dom åkern er på stan går jag hem o lägger mig, en dag på stan väntar imorgon!

Ovido - Quiz & Flashcards