Alla inlägg under oktober 2010

Av Ella Almroth - 31 oktober 2010 21:03


God kväll!

Gud va den här dagen har varit lååång!

1 timme gör verkligen stor skillnad, vi lyckades ialf hålla våra barn vakna och glada till klockan 19.00 (20.00 igår)

Efter en god middag av den underbara pappan/mannen i den här familjen så fick Stella och Liam en varsinn glasspinne :D

Liam smaska och åt med god aptit, Stella va inte lika hungrig på glass.

              

Efter glassen vart det ett varmt skönt bad.

För att hålla dom glada och vakna så fick dom springa nakna :D Dom älskar det!



Av Ella Almroth - 30 oktober 2010 21:37


God kväll kära läsare!


Vi har precis krypit ner under våra täcken och jag har fått äran att få låna min mans MacBook Air.

Tror att de här är tredje gången jag rör den här datorn, har inte tålamod eller ork till att lära mig ett helt nytt operativsystem! Plus att Daniel är väldigt noga med att poängtera att det är hans dator... sen att vi har gemensam ekonomi och att vi är gifta, de verkar inte gälla när det kommer till den här prylen ;)


De går framåt med våra förkylda älsklingar här hemma! 

Men det är väl som vanligt att det är den första tiden som är drygast!

Nu har vi suttit i den här lägenheten sen i Onsdags så imorgon ska jag packa ihop mig själv och barnen och ta en lång promenad medans Daniel ska stor städa! 

Promenaden och vagnen styr jag till min stora syster Liza. Där är jag säker på att ingen är sjuk eller förkyld :D


Thailands resan börjar verkligen närma sig!

Vet inte hur många gånger min kära bror (som ska med till Thailand) har ringt i veckan! Han jobbar nämligen precis brevid Arlanda och ser dom stora flygplanerna med loggan THAI AIR på varje dag, så han börjar också blir lite nervös :)

Snart bara 4 veckor kvar!!! Till och med Daniel påpeka att vi måste börja packa snart!


Jahapp här rullar en film på tvn så ska ta o stänga ner de här och krypa upp hos min man. Imorgon har jag även blivit lovad en SOVMORGON! Önska mig lycka till ;) Vaknar väl som vanligt o att somna om när jag hör att mina barn är vakna är inte det lättaste!




Av Ella Almroth - 29 oktober 2010 08:01


Godmorgon!

 

Dagen igår vart inte riktigt som vi hade tänkt oss.

VI kom fram till beslutet att inte åka till Busborgen eftersom Liam är så förkyld igen, och tur va väl det.

Vi var hemma större delen av dagen, tog en bil tur för o hämta pass och ett besök på Prima, vidare hem till Tony och Lotta, dom hann precis komma hem från jobbet då jag bestämde mig för o ringa sjukvårdsrådgivningen ang Liam och att han va så tung andad.

Vi skulle åka upp så fort vi kunde för o undvika ett riktigt astma anfall.

Så kvällen spenderades på barnakuten. Vi var själva där vilket var skönt, men det tar ju sin tid endå.

En till remiss vart skickad, de tackar vi för.

Han fick andas in lite pulmicort och luftrörsvidgande.

Klockan 7 sov barnen och klockan 9 gick jag och Daniel o la oss :D

 

Natten har ju inte varit den bästa precis, 04,40 vaknade Liam och hade det jobbigt med andning,snorig och hostig.

 

men nu j'vlar ska vi bli friska här hemma allihop, så är ni förkylda eller nyss har varit, kom inte ens på tanken o fråga om vi kan träffas :D haha

 

Idag blir en HEL hemma dag!

Av Ella Almroth - 28 oktober 2010 07:37


Godmorgon!

  

Välling har dom druckit, nya blöjor har dom fått, boblins är PÅ! Nu börjar våran Torsdag :) Och pappa Daniel har tagit ledigt Torsdag och Fredag! Låååång helg med familjen!

 

Jag hade dock lust att be han dra åt h*elvete när han kommer hem runt 12 och VÄCKER MIG!!

- älskling ÄLSKLING jag har semester på torsdag och fredag!

-mmm..

- ska vi åka till busborgen imorgon? Älskling VAKNA!!

 

mitt inre monster som kommer fram när jag störs i min skönhetssömn var väldigt nära på att hoppa fram!! Jag bet mig i tungan gjorde tummen upp och vände mig om! haha

 

såå,, ja vi får se vad den här dagen bjuder på =)

 


Av Ella Almroth - 27 oktober 2010 20:16


Ssscchhh....!

Helt underbart här hemma!

Är nästan helt själv! Bara jag och mina tankar, plus 2 sovandes barn.

Min man är på stan och äter middag med en kompis.

De va inte igår jag va "själv" hemma, inte för att de är skönt o vara utan Daniel, utan att bara få ett par timmar till o inte göra ett skit, inte prata med någon osv... :)


Igår var vi på busborgen med Hanna och hennes tvilling pojkar.

Alla barn och vuxna hade det riktigt trevligt, efter lite lunch så skulle alla 4 barn sova, så vi traska ner på stan. Hitta skor och vantar åt Stella och Liam.

Idag var jag till familjeläkaren igen med Liam, han har blivit förkyld igen och har riktigt svårt att andas ibland. Det vart en remiss till Barnkliniken och andas in luftrörsvidgande i mask.


Nu ska jag stänga av datorn, lägga mig i soffan och bara njuta. Kommer dock ligga o vänta på att Daniel kommer hem haha.

Av Ella Almroth - 26 oktober 2010 07:12

 

Godmorgon!

 

Mycket DRYG morgon med barn som vaknade halv 6!

Bara bita i det sura äpplet och gå upp!

 

Idag ska vi åka och BUSA!

Busborgen står på schemat! Jag mina tvillingar, Hanna och hennes Tvillingar. Woohoo!

 

Tro det eller ej, men jag ska faktiskt börja packa iordning oss redan nu! haha, Packa ner allti skötväskan, lägga fram kläder till barnen m.m ALLT för o slippa STRESSEN när man ska iväg!

Halv 11 är det sagt att vi ska ses! Blir kanooon!!!

 

Ikväll blir det att gå över till bästa grannen mikaela och kolla på husfruarna!

 

Ha en underbar dag!

Antar att det kommer bli massa underbara bilder från busborgen som jag slänger in här sen =)

Av Ella Almroth - 25 oktober 2010 07:41


Godmorgon gott folk!

 

Igår var det kalas!

Stella och Liams första kalas!

Dagen började ganska stressigt med att få klart allt.

utan min kära syster hade det aldrig gått!

Timmarna under kalaset rullade på ganska fort.

När allt va städat och klart vart de kebab och jag tror att jag somnade innan klockan 21 faktiskt :D

Nu en massa bilder från kalaset!

 

          

Bakar för fullt och resultatet vart kanske inte så fint men det vart gott :D

Tanken va att få till grodbakelser, dock liknar det monster men men :D Vi gjorde ett försök.

Det bjöds även på daimkaka chokladpaj centerkakor hallon/blåbärmuffins och kakor :)


                     

                 

En egen bakelse att smaska på! Liam va på väg och spy så de säger ju allt :P Antar att dom har fått smaka både lite här o lite där för dom mår verkligen inte bra i magen idag haha.


En hemma dag blir det här ialf!

Någon som är sugen på o komma hit på en fika? Har hur mycke som helst kvar! 

Av Ella Almroth - 24 oktober 2010 07:23

Godmorgon! Första blogg inlägget med mobilen :) Idag är det kalas!!! Massor som ska fixas! Min kära syster kommer för o hjälpa mig! Barnen ska få gå hem till din farmor och farfar och leka en stund så vi hinner städa o lite så!Daniel har jag lovat o inte väcka idag! Jobbat hela veckan dagar och kvällar! Han är rätt då slut! Men de är lika bra att han sover mesans jag o Liza fixar, ska han lägga sig så kanske de blir skilsmässa ;)Nej då!!!! Aldrig!!!Jaha!! Morgonen så här långt! Myst i sängen, druckit välling, boblins är på! Dock en ny boblins! Hitta 2 till igår! Överlycklig vart jag!Nu sitter vi alla 3 på golvet med 100 tals leksaker tunt oss men Stella och Liam har dragkamp om en stackars sko som de igentligen finns 2 av..... Men de duger ju inte! Jag återkommer ikväll med massa kort och några rader om hur tvillingarna almroths första kalas gick :)

Ovido - Quiz & Flashcards