Alla inlägg under augusti 2010

Av Ella Almroth - 30 augusti 2010 09:35


God förmiddag!

 

Börjar bli riktigt less på nätterna nu!

3 veckor i rad med barn som vaknar och är hysteriska o sen inte kan somna om! Vi hoppas på och håller tummarna för att de blir bra SNART! :D

 

Igår kom jag o Liam hem klockan 4. Daniel o Stella hämtade oss på stationen. Väl hemma så va både Stella o Liam jätte glada över att se varann igen. Busade massor!

 

Idag ska vi ner på stan och luncha med mamma och kanske daniel.

Sen ska jag ta mig ork att åka till jobbet för att betala maten jag har smaskat i mig under sommaren :)

 

                 

Av Ella Almroth - 28 augusti 2010 20:24


God kväll!


Här sitter jag hemma hos min kära bror i Stockholm.

Liam är här också:) Han ligger och sover i vagnen, vi ska sen dela på en heeeeeeeeel stor dubbelsäng :)

Min älskade man och min prinsessa är hemma och roar sig själva dom.


Klockan 10 tog vi tåget och min bror mötte upp oss på stationen.

Vi gick en sväng på stan och sen tog vi oss till Liljeholmen. 


Vart inte allt för mycke shopping, men de är ju en dag imorgon också :D

Liam fick skit häftiga skor och en mössa av Totte.

Har köpt 2 bodys en lila och en blå och sen råkade jag köpa 2 par skoooor!

nu på kvällen har vi bara tagit det lungt, ätit god mat och ska nu glo på film! Har köpt massa gott och smaska på :D


Bye!!

Av Ella Almroth - 26 augusti 2010 20:58


God kväll!

 

Imorse gick vi upp strax innan 7.

Dagen började med ett strömavbrott på en halvtimme, men jag hann koka mitt morgon kaffe :D

 

Vi busade och lekte åt frukost och gjorde oss iordning, vilade en stund och sen bar de av och iväg till Skallberget.

Hem till Hanna Jonatan Albin och Dante :)

Hade en trevlig förmiddag där hemma.

Sen åkte jagn er på stan efter lunch och mötte upp min kära mor! Gick och luncha för o sen gå runt o shoppa lite. Fick jätte fina kläder till barnen av mamma. Lindex kläder vart det idag.

Mjukis kläder och lite häftigare kläder.

När vi väl kom hem vid en 16.00 gick hela familjen Almroth och vilade middag. Kvällen avslutades med lite bus och mys.

 

Jag och Daniel ligger nu i varsinn soffa, tänkte snart servera lite kaffe och börja vika tvätthögen brevid mig! Imorgon blir en lugn hemma dag och packning inför Stockholm!

Av Ella Almroth - 25 augusti 2010 10:46


HJÄLP!

Jag hänger verkligen INTE MED!

Stella och Liam är helt galna!

Nu helt plötsligt reser dom sig upp efter ALLT! UTAN PROBLEM!

Mer problem för mig!!!

Den ena står vid soffan och den andra vid tv bänken.

huxflux ramlar dom som små bowlingkägglor och de dånar i golvet!

peppar peppar så har de gått bra hitills men herregud!

Eller så försöker dom ställa sig upp på samma ställe och försöker dra sig upp på varann till slut ligger dom i en hög på varann och båda skriker och är skit förbannade på varann och på att dom inte kommer upp! Haha

Igår va vi till BVC på 10 månaders kontroll.

Det gick bra och Liam väger 9720g 77,5cm lång Stella 9310g o 74cm

 

Idag blir det en hemma dag i detta tråkiga väder!

Min kära syster ska komma hit o leka lite med oss :)

Ska ta lite kort under dagen på framstegen hos dom 2 små!

Av Ella Almroth - 23 augusti 2010 08:34


God morgon!

 

Ny vecka igen!

Denna vecka kommer nog gå minst lika fort som förra veckan.

 

Igår va vi bara hemma mesta dels av dagen. Tog en tur hem till min kära mamma och fika lite.

Fick med mig symaskinen också:D Så idag vill jag åka o köpa tyg!

 

Imorse kom jag o tänka på hur alla har sagt till mig att ojojoj Ella tänk när bägge barnen börjar krypa och gå! Då kommer du få det fullt upp!

Nu är vi där.. båda kryper. eller njaa.. en kryper och en hoppar fram! :D

Och allt har blivit så mycke bättre! De är så skönt att båda kan ta sig fram som dom vill nu! Och man vet att där den ena är där är den andra också! Dom följer varann hela dagarna på allt bus och hyss! Dom kommer när man ropar på dom och dom kommer när dom vill mysa eller nå annat. Så nej de där med att ojojoj va jobbigt, de är skit snack :D



Av Ella Almroth - 21 augusti 2010 07:32


Godmorgon!

 

Herregud va fort den här veckan har gått! har haft fullt upp hela dagarna :)

Jag är fortfarande dagvild och vet inte riktigt vad vi har gjort på vilken dag men nu är det helt plötsligt Lördag! Och inte vilken Lördag som hellst. Stella och Liam blir 10 månader idag och jag o Daniel firar 4 år tillsammans :) Dagen har inga speciella planer så de återstår o se vad som händer idag.

 

Nått jag fick för mig i Tisdags va att rensa ut vårat så kallade "skräprum" Där allt skit som skulle ut i förrådet m.m stog.

Jag ringde hit min syster och sen körde jag igång!

När Daniel väl fick reda på de vart han inte så glad haha

Hela hallen va full med saker. Ett lass till återbruket och ett lass ut till förrådet. Men nu ni! Nu har våra barn ett varsitt fint rum.

Nu slipper dom störa varandra när dom sover! Jag slipper ha 2 skrikandes barn. Inatt har faktiskt båda 2 sovit hela natten "peppar, peppar" Liam vaknade klockan 6

 

Jag har rensat i alla 10 garderober vi har och huxflux så vart de 3 tomma! Nu kan jag få plats med alla mina 700 par skor jag har lyckats skaffa mig!

Igår va jag till familjeläkaren, en lång historia kort...

Har mått konstigt nästan hela sommaren med nå helt sjukt konstiga hjärtklappningar.

EKG visar avvikelser på remsan så remiss är skickad till sjukhuset.

Mycket stämmer även in på att de kan vara struma så prover har tagits och ja får svar nästa vecka.

Tankarna snurrar!!

 

De är så sjukt mycke jag vill göra på mina dagar så jag önskar mig lite fler timmar på dygnet nu!

Har fått för mig att införskaffa mig en symaskin och börja sy :D haha

Sy gardiner till ungarnas rum och likadana sängkläder m.m

Vill sy kuddfodral till vardagsrummet i nå skit häftigt tyg!

Är trött på vårat bruna och beiga hem!

Nästa vecka kommer nog gå MINST lika fort!

Jag ska träffa HANNA CONNIE LISA och tänkte även få tid till min kära ELIN! På lördag nästa vecka åker jag och ett barn (antagligen Stella ) hem till min kära bror i Stockholm, de är marknad på rocklunda samma helg... kanske en sväng dit på Fredagen då!

 

Jahajah! Nej nu ska jag ta o äta lite frukost i min ensamhet.

Hela familjen har somnat om!?!? VARFÖR!? sover dom alltid så bra så fort Daniel är hemma!! Liam och Daniel ligger i stora sängen och  håller om varann :) Scholiebolie (som för övrigt har fått sin första tand) sover i sin säng  Tvättmaskinen är igång och 3 maskiner finns o vika.

    

Morgonmys, inspekterar nya leksaken som dom fick igår :)

       

10 månader!

     

Syskonkärleken är inte alltid så rolig! :D 

Av Ella Almroth - 16 augusti 2010 21:42


God kväll!

 

Första dagen på den nya ledigheten!

Förlåt att jag tjatar men de är ju så underbart :D

 

Imorse gick vi upp strax innan 7 efter en liten tokig natt med 2 skrikandes barn.

Efter Thailand får dom nog ett varsitt sovrum :S känns sådär men de är nog det bästa, dom stör varann som fan när dom sover. Vaknar 1 så vaknar 2 :D

Inatt/morse klockan 4 vaknade Liam o va helt hysterisk, väckte Stella och hon vart precis lika hysterisk, jag sprang mellan sängarna, stoppa i napp, stoppa om klappa lite på huve, till nästa barn gjorde samma sak och då va den andra i full gång haha. Till slut bestämde jag mig för att ta den som skrek mest o de va Liam, tog upp honom o vagga, då kom Daniel :D Han tog med Stella till våran säng, så Liam somnade om ganska fort. Stella låg dock mellan oss, mest hos sin pappa titta på honom och låg " pappa pappa pappa pappa" :)

 

Imorse vid en 10 kom min pappa o hämta oss sen åkte vi till Lögarängen för att inviga stella o liam's första badhus besök!

Har haft en helt underbar dag! va jätte kul på badhuset. Först va vi ute en stund sen gick vi in för att de blåste så mycke.

Åt lunch och sen höll både liam o stella på o somna sittandes, åkte hem till pappa o Carina, vilade middag, fika, busa m.m

 

Imorgon ska vi ner på stan o vaccinera oss hela familjen!

Nu ska vi gå o lägga oss o titta på sex education, kanske lär man sig nå nytt :P

 

Här är lite bilder från våran mysiga dag :) Ungarna har varit fantastiskt glada och har haft jätte kul idag :)

 

                          

Av Ella Almroth - 14 augusti 2010 22:09


Godkväll!

Sitter i soffan och kollar på filmen som går på 3.an Hemskt och stark film.


Imorgon är sista passet på jobbet. Sen ska jag tillbringa resten av året hemma med mina barn och bara njuta!

Om 3 ½ halv månad åker vi till Thailand.

Om ca 5 månader börjar Liam och Stella på dagis   Tiden går för fort!

 

I Torsdags va vi hemma hos min mamma.

  

 

Nya fina vagnen! Som de tyvär bara va skit med!

Hela vagnen skakade och hjulen vobbla (?) nå fruktansvärt!

Vi tog oss hem till mamma ialf och va där hela dagen.

      

Åt honungsmelon, lekte med skåpsluckor, vila, busa massor m.m Min moster,kusin och syster kom även dit.

När vi kom hem tog Daniel en titt på vagnen, som tur är så fortsatte problemet, de är lite typiskt annars att allt är som de ska när man ska visa vad man menar :)

Vi åkte tebax med vagnen, leverantören kontaktades och gav beskedet att mjaa.. de är ett känt problem men dom kan inte riktigt svara på varför de va så?!?!?! Vi kunde få en helt ny eller köpa en helt annan.

Vi köpte en helt annan. Vi har nu en Urban Jungle 2010.

Snacka om att man får vad man betalar för! I Love it!

Igår va jag ute på en promenad sen gick jag hem till svärmor/farmor Lotta som va ledig. Tänkte bara ta en kopp kaffe men vart kvar tills jag började jobba. Ungarna fick hemma gjorda plättar o kladda i sig till lunch. Vi gjorde en riktig fest med lite hallonsylt också :D

    

Lite bus på gräsmattan. Mitten kortet, Stellas klagomin! öppnar hela munnen så mycke hon bara kan och bara vråååålar haha.

     

Liam kryper numera på alla fyra :) Stella hoppar fram på rumpan.

      

Mellis!


Idag har barnen och mannen min varit hemma och haft mysdag.

Dom hämtade mig på jobbet, åkte ó handla lite o träffa min kära mor.

Åkte hem, jag och Stella gick o la oss o vilade lite sen plingade det på dörren, min kära syster Liza och hennes karl.

Vi har suttit på balkongen och pratat och har haft trevligt. Min älskade man åkte vid 19.00, han är på herrmiddag :)


För övrigt har vi busat och myst.

De är jätte kul o köra runt syrran i gåvagnen nu för tiden :D

    

Ovido - Quiz & Flashcards