Alla inlägg under mars 2010

Av Ella Almroth - 30 mars 2010 07:49


Tjoho!

 

Dåligt uppdaterat!

 

Men de har inte hänt så mycke, så vet inte riktigt va jag ska skriva!

Jag och Mikaela tar våra morgon promenader och utforskar gryta!

Stella och Liam växer och gror, ska till BVC nästa vecka för att väga o mäta dom.

Mina barn äter numera Gröt till frukost och någon puree till lunch.

Jätte duktiga! Men de är verkligen inte lätt att gå över till fast föda.

 

Idag ska jag ta bussen hem till pappa och Carina vid lunch.

Min älskling kommer efter jobbet, så ska vi få mat.

Jag har beställt tacos, återstår o se om det blir det =)

 

På Fredag åker jag, Mamma och LIAM till Stockholm.

Hälsa på min kära bror!!!

Stella ska vara hemma med Daniel.

Känns konstigt att jag inte ska ha med mig båda med tanke på att jag har dom med mig ÖVERALLT, men nej inte nu!

1 barn är mycke lättare att komma fram med, fixa med och shoppa med haha

Daniel tänker minsann låta Stella sova brevid honom i stora sängen haha.

Pappas flicka!

Vi åker hem på Lördagen!

 

Nu ska jag strax göra lite Risgröt med äpple och mango smak åt mina små juveler:)

Har tänkt för mig själv att jag ínte ska stressa ner på stan idag för o ta bussen 10.20

 

Tjo hej!

Av Ella Almroth - 27 mars 2010 07:39


Gooooodmorgon!!

 

Gissa vems barn som har sovit hela natten!?!?

MINA!!!!!!!!!!!!

Klockan 7 vaknade dom och ville ha lite mat!

Då fick dom lite mat, sen somnade Liam om.

Så nu sitter jag och Stella här i soffan och myser.

Den lilla tv råttan är helt inne i Latjo Lajban!


Igår va jag ner på stan, hittade lite kläder på Gina.


  Först va vi hem till Mikaela och Mille och lekte lite!


Idag ska jag nog traska hem till Hanna! 

Av Ella Almroth - 26 mars 2010 07:23


GODMORGON!

 

Nu ni.. de har hänt!!! de där alla pratar om!

Barnen har sovit hela natten!!!

Vi fick havre välling av Mikaela igår som bara stog o skräpa i hennes skåp

Så igår kväll halv 10 fick dom de,

KLOCKAN 6 IMORSE VAKNADE DOM OCH VILLE HA MAT!!

Klockrent!

Dock ville Stella vakna efter de och leka.

Men vi låg i våran säng och myste en stund,

Helt plötsligt va inte jag lika intressant som jag brukar vara måndag- torsdag, nu va de pappa som gällde :D

 

Nu sitter jag och Stella i soffan och leker/myser

Hon försöker äta upp sin favorit leksak! Stampe har vi döp den till!


Stella börjar bli farlig. Man lägger henne på golvet under babygymmet, nästa gång man tittar ligger hon upp och ner under bordet osv.

I sängen ska hon envisas med att sticka ut benen mellan spjälorna så hon inte kommer loss och blir skit förbannad!

Pluttan flyttar leksaker mellan händerna, och vill mest av allt sitta upp!


Liam.. hmm.. jaa, han ligger och sprattlar som vanligt :D

Han är jätte duktig på att äta och vill stå upp i knät!

Inge intresse för o vända på sig, de är fortfarande sparkandet som gäller!

Han har nu kommit på att de är jätte kul att ligga o sparka i badkaret.

Daniel och Liam badade igår och mjaa hela badrummet vart nog blött :D

Helt galen! :D


Idag ska jag ner på stan, helt solo! Skönt!

Daniel ska fixa punka på vagnen för tredje gången!!!


Hörs sen! Trevlig Helg!  

Av Ella Almroth - 24 mars 2010 07:38


Godmorgon!

 

Kvart i 7 imorse väckte daniel mig.

- Älskling dina barn vill leka!

jag tittar brevid mig och där ligger dom!

Mina underbara älskade barn, pigga och jätte glada i väntan på mammas morgon pussar:D

 

i Måndags va vi och hämtade ringarna!!!!

Elin klarade teoriprovet woohoo!!

Min älskade Lisa va här på kvällen.


Igår gick jag och min kära granne till ÖB!

Gick hem o städade lite och sen kom pappa och Carina

Med vaniljbullar och ett paket blöjor ;)

Åkte och fixa min naglar så nu har jag 10 nya fina naglar istället för 4½ slitna naglar hehe.


Till min glädje såg jag solen när jag gick upp och tänkte på en gång

PROMENAD!! Och mikaela va snabbt med på den ideen ;)



Av Ella Almroth - 21 mars 2010 08:19


Godmorgon!

 

Sista dagen på veckan och HURRA HURRA HURRA för Liam och Stella blir 5 MÅNADER IDAG!

 

Helt sjukt!

mina bebisar! Dom är så stooora!

Dom är lika stora som Melina va när hon va 7 och 8 månader.

Neej.. de är hon som är liten hehe men liam är lika lång som en 6 månaders.

 

Igår var det storstädning här hemma! Vi städade i nästan 4 timmar.

Idag är det stor handling på schemat!!

Först ska jag på en morgon promenad med grannen och hennes underbara son!

 

Händer lite smått o gott i veckan.

Promenad till öb, planerar att gå till öppna förskolan, ska fixa mina naglar, tänkte ringa och boka tid för o fotografera Liam o Stella också :)

 

Nu ska jag klä på oss! Eller dom, de blir mjukiskläder=)

 

Va kul de är när folk lämnar kommentarer!

Min fråga gick fram till några ialf, en tös i göteborg löser bloggen. Kul!

 

HÖRS DÅ! tänkte bjuda på lite bilder ikväll på barnen=)

Av Ella Almroth - 19 mars 2010 18:51


Heej Heej!

 

Har precis lagt barnen=) dom somnade på 3 röda! Så duktiga!!!

 

Daniel står och lagar mat, som vanligt hihi, de är absolut inte ofta jag lagar mat nu för tiden! De har iofs aldrig varit men de kanske blev 1-2ggr i veckan.

Han börjar med maten medans jag lägger barnen.

Idag får jag färsk ravioli med babyspenat, ruccola och pinjenötter. Jätte gott!

 

Daniel tog natt målet så han fick sovmorgon.

Halv 8 vaknar jag av ett sms.

VAAAKNAAAAAA!

min kära granne! Hon hade varit uppe sen klockan 6 hehe

När jag sen slog upp ögonen hörde jag att både Stella och Liam låg inne i sitt rum i varsinn säng och prata med varann. Stella skratta och jollra, hon vart tyst, Liam körde sin kanariefågel grej o vart tyst, då körde stella igång hehe.

Går in och får 2 jätte stora leenden!!

Strax efter halv 9 träffade jag Mikaela och Milliam ute sen gick vi till Coop Forum!

3 timmar senare va vi hemma!

Kika på en film och har bara tagit det lungt.

Nu ska jag hoppa in i duschen innan maten.

Av Ella Almroth - 17 mars 2010 19:46


God kväll!

 

Idag har min kära syster varit här hela dagen nästan.

Fikat pratat busat med barn m.m

Har inte varit utanför dörren idag!

Imorgon kanske det blir en promenad med hanna och hennes grodor :)

 

Vill ni veta hemlisen?

 

Kan inte hålla mig längre! Och alla bara tror att jag är gravid igen haha!

 

     

 

 

Av Ella Almroth - 16 mars 2010 22:46


Halloj

 

1 liten fråga innan inlägget bara...

Någon som inte bor i Västerås som läser min blogg?

 

Sååå.. idag, nja imorse packa jag ihop oss och tog oss hem till Elin.

Där var det Elin Melina Mikis och Nell :)

Så de vart våran egna öppna förskola!

Mycket mysigt. Stella åkte på ett par smällar från en arg Melina, efter skamvrån och en undervisning i "klappa snällt Melina!" så gick allt super :D

Fia kom även förbi!

 

Stella fick äta päron och äppel puree själv!

Hon missade munnen för de mesta, men hon kämpade, de va ju lättare att lägga allt i handen o sen suga på den :D


Efter lite lunch och kaffe tog vi en promenad ner på stan och träffa min kära mor. Och vad gjorde puckot jag!?! Glömmer mat och flaskor hos Elin! Fick köpa nytt!

Så nu har vi ÄNNU mer flaskor! Kanon! hehe

daniel hämtade dock innan middagen och fick även med sig hoppgungan som ska invigas imorgon :D


Efter en fika på stan och en liten tur runt åkte vi hem.

Idag va stora tvn bokad i mitt namn mellan 20.00-22.30 kanal 5 ;)

Fick sällskap av Lisa Madde och Petra!


   


jag har ett smeknamn på min dotter, ja vet inte vart jag har fått de ifrån eller hur de stavas men de är nå liknande med scholibollie! haha

Hon lyssnar när man säger så!


Nu har min älskling kommit hem!

Hörs då!  

Ovido - Quiz & Flashcards