Alla inlägg under juni 2010

Av Ella Almroth - 27 juni 2010 22:27


Godkväll!

 

Dagarna bara rullar förbi när man jobbar!

 

Allt är bara bra med oss!

Ungarna sover hela nätterna :) från 19.00 till ca 07.00

HELT OKEJ!

 

Liam har 3 tänder och den fjärde på väg :)

Stella den lilla stackarn, hon har inte nån! hehe

 

Som sagt, jag har börjat jobba heltid och imorgon börjar pappa och Carinas 2 veckor som barnvakter.

Dom kommer imorgon bitti halv 7 sen blir det att jag o Daniel åker dit efter jobbet, pussar på dom och kramas med dom, nattar dom för o sen åka hem utan dom :(

Bägge börjar 7 på Tisdag också, så de är bäst för alla att dom sover kvar, alla förutom mig! usch jobbigt!


I helgen har vi bara tagit det lungt, inte gjort nå speciellt.

Va ut till Hälla idag och shoppa lite kläder åt ungarna.

Daniel hitta nått som bägge ABSOLUT skulle ha!

Även fast de är pyjamasar så ska minsann våra ungar springa runt i detta sett ;)

  

 

Har haft fullt hus här ikväll!

Fullt hus på balkongen med massa karlar.

Kim, Micke och Kristian. (Daniel såklart också!)

 

Nu ska jag ta och borsta tänderna, ladda kaffebryggaren och hoppa i säng!

Av Ella Almroth - 22 juni 2010 10:04


God förmiddag!


De hände igen!

Dom har sovit hela natten!!

Vakna imorse 5 över 7 av att Liam låg brevid mig o drog mig i håret :D

hörde även att Stella va vaken då :)


Dom fick gröt och sen har vi busat massor! ALLA leksaker låg i HELA lägenheten hehe.


Idag ska jag jobba. så pappa o Carina kommer snart för o hämta mina älsklingar.


Just nu ligger dom och vilar, snarkar för fullt!

    

Så söta när dom sover :) Deras typiska sovställningar hehe.


Får lite fika besök här innan jobbet.

Robin, Connie och Gerd :9 Tänkte faktiskt vara så pass duktig o baka lite chocklad muffins tror jag.


Lite bilder från senaste dagarna.


    

Full träning på o börja krypa!

Har lite grejer som jag bara plockar fram under "träningen" så dom ska tycka de är spännande och försöka ta sig dit hehe.


  

För typ 2 veckor sen SKREK Liam helt hysteriskt när man började dammsuga, numera får jag ABSOLUT inte städa ifred utan att dom attackerar dammsugaren och kör på mig i full fart.


  

Bada är ett stort nöje!

skratt och lek och plaska vatten!

Av Ella Almroth - 21 juni 2010 08:12


Godmorgon!

 

Ny Vecka och HURRA HURRA HURRA för Stella o Liam blir 8 månader idag!

 

För 8 månader sen vid den här tiden fick vi information om hur barnen skulle plockas ut och vilka risker de fanns m.m Daniel låg i sängen och va svim färdig haha.

 

Nu sitter dom i sina gåstolar och röjer!

Liam har varit i garderoben i hallen och ryckt åt sig en blommig påse, Stella river o sliter i allt hon får tag i :D

 

Igår jobbade jag. 7-14,30

Daniel kom o hämta mig och vi åkte o handla lite.

 

Va helt SLUT på kvällen, så våran filmkväll som vi tänkte ha slutade med att jag somnade på soffan vid en 20 tror jag och sen gick jag o la mig i sängen halv 10 och somnade om gott hehe. Förlåt Älskling :P

 

Sen vaknade jag halv 7 imorse av Stella. Någonting har hänt!!

De är andra natten som barnen inte vaknar och vill ha en slurk välling mellan typ 3-5 på morgonen!

 

Imorgon börjar mitt heltids sommar schema!

En ny utmaning för mig och Daniel.

2 barn och 2 föräldrar som jobabr heltid!

De kommer nog gå bra ;)

Många undrar vart våra änglar kommer att vara.

2 veckor kommer dom vara hos pappa och Carina och 2 veckor hos Tony och Lotta

De är faktiskt inte så många dagar som både jag och Daniel jobbar 7-16

dom flesta dagarna börjar jag 13.30, då är de bara 2 timamr som dom ska vara borta.

 

Nu ska Liam få lite gröt! Fick väcka honom klockan 8 så Stella har redan ätit.

 

Tack o Hej!

Av Ella Almroth - 18 juni 2010 07:47



Godmorgon!

  

 

Här hemma har vi soffmys!

Stella vaknade tio över sju och va jätte snorig, så nu är de väl hennes tur också :(

De är bara Daniel kvar i familjen nu som inte är snorig!

 

Stella sitter och kör da da daDA DADADADADADADA..! i olika toner och former :D

 

Igår va dom hemma hos min pappa och Carina hela eftermiddagen.

Jag jobbade och Daniel kom hem sent.

 

Idag ska vi ner på stan och äta lunch med Connie och Robin!

 

Snart tänkte jag släppa ner vilddjuren i gåstolarna.

Först måste man gå säkerhetsvändan ;)

Stänga grinden

Stänga sovrumsdörren ( annars har inte jag nå grejer kvar på sängbordet)

plocka undan så vägen på golvet blir fri m.m


Hoppas att ni alla får en underbar dag!

Av Ella Almroth - 16 juni 2010 07:44



Godmorgon!

 

Helgens jobb är över och även Måndagens.

Det är trevligt att åka till dom små röda husen för att sen få åka hem efter 8 timmar och inse hur mycke man har saknat man plus barn :)

 

Carina kom hit i Måndags och tog barnen tills Daniel hade slutat, hon hade med sig en hel del fina sommar kläder också.

Jag börjar förstå att hennes barn och även min pappa inte vill åka till Maxi på Erikslund, hon kommer alltid därifrån med nå barnkläder haha.

 

Igår kom Mikaela och Miliam hit på frukost, sen tog vi en promenad till Ica.

På eftermiddagen va vi på BVC och ungarna fick göra ett boel test,?! Kolla så hörsel och syn fungerar, och de gjorde det så klart :)

 

Idag kommer vi inte komma hem förens på eftermiddagen.

Klockan kvart över 11 ska vi vara på adelsö för informationsmöte hos tandläkaren.

Sen iväg till farmor lottas jobb och visa upp hennes stolheter för jobbarkompisarna, de blir lunch där.

Sen tänkte jag traska till Babyshopen tror jag de heter, en barnaffär vid vägverket.

Kanske ta en tur till Coop och säga hej till mamma, världens bästa mormor.

För att sen traska hem till Moster och fika och titta på lite prylar hon har städat ihop åt ungarna:)

Jag hoppas att Daniel känner för o hämta oss sen :D

 

Liam är förövrigt JÄTTE förkyld, så vi får väl se om Moster Anna vill ha dit oss :D

 

Imorgon är det jobb igen.

13.30-21.30

Söndag är det jobb

7.00-14.30

Lördag ska jag hem till Elin, behöver en heldag där hemma känner jag!

 

sen är de inte mycket kvar på den här veckan!

Av Ella Almroth - 11 juni 2010 07:42


Godmorgon!

 

Kom hem halv 1 inatt efter att ha tillbringat kvällen på stan med Lisa och några fler.

har fått varit upp några vänder inatt till barnen och halv 7 lyfte daniel över dom till mig. Känner mig ovanligt pigg konstigt nog!

 

Jag har sen några dagar funderat på vart ALLA nappar tar vägen!?!?!

Man har ju några ställen som man går igenom när det verkligen börjar bli FÖR några i nappskålen, men frågan är vart de ultimata nappstället är, där det säkert ligger FLERA styckna!

Nån gång lär jag ju hitta de!

 

En annan sak som har bekymrat mig dom senaste dagarna är vårat HELT barnfarliga hem!!!

Det är sladdar och kontakter överallt som dom kommer åt och suger på! Vardagsrummet är allt ICKE barnvänligt! Prydnadssaker, jordnötter ljus grejer dator blommor M.M.

Idag kom liam på en ny sak! Han kommer åt datorn!

    

 

Köket : Inte så farligt förutom att jag måste hitta en ny plats för kökshandduken som Liam rycker ner och kommer med i högsta hugg skit glad :D

 

Sovrummet: Mitt sängbort är jätte roligt! Rycka ut mobilladdare, slå ner lampa och tugga på allt som ligger på, bland annat handkräm toffsar hårnålar och mycke annat smaskigt farligt!

 

Hallen : Rätt så lungt! Några kontaktuttag som måste gömmas bara :D Eller nej den är LIVSFARLIG! Vi har ingen grind för trappen! Så just nu har vi en vagn som grind!

 

Jaa ni. De här är grejer de! Men jag njuter av varje sekund av att barnen röjer runt! Dom är på upptäcksfärd och jag får mig många goda skratt om dagen.

Dock muttrar jag lite för mig själv när jag tusentals gånger blir påkörd från alla håll av gåstolarna, de är inte skönt vill jag lova!

 

nä nu måste jag ta mig upp ur soffan innan dom små vaknar efter sin lilla "vila efter gröten"

Idag är det studentfirande! Mycke som ska packas och göras. Ikväll kommer jag ha en massa goa karlar här hemma och fotboll på tv!

Lördag Söndag och Måndag är det jobb :)

 

Ha en Underbar Fredag!

Av Ella Almroth - 9 juni 2010 11:08


Halloj!

 

Idag är en sånn dag då jag har massor att göra men inget blir gjort!

 

jag har rivit ut ungarnas lådor för o rensa bland kläderna, självklart vart de en hög med för små kläder! Dom växer ju sjukt fort. Vi köper nu storlek 80!! på tröjor, bodys m.m byxor är fortfarande 74 :D

 

Studentpresent behöver fixas, gå igenom skåp, kyl o frys och kolla vad som ska inhandlas ikväll. Vika tvätt. Dammsuga. Plocka. m.m.

Ska slänga ut lite saker på blocket också, barngrejer såklart :D

 

Nåja vi får se hur mycke som hinner bli gjort!

 

Igår kom skattepengarna woohoo för de :D

Dom åkte direkt in på sparkontot till thailandsresan!

 

har en väldigt arg Liam som inte kan sova pga förkylning!

Måste draaa!

 

Av Ella Almroth - 7 juni 2010 07:50


Godmorgon!

 

Nu är helgens jobb över. bara vänta tills nästa helg då de blir jobb igen :)

Vecka 25 börjar jag på heltid under sommaren!

 

VI köpte skor åt Stella och Liam igår :D

Nike till pojken occh puma till flickan.

 

  

 

Liam försökte sparka av sig dom och Stella verkar tycka att dom smakar gott.

  


Jahapp idag då.. tråkväder! Åker nog ner på stan och träffar min mamma :) sen åker vi hem hit och slingar i oss lite blondt i utväxten på 1 dm :D



Ovido - Quiz & Flashcards