Alla inlägg under april 2010

Av Ella Almroth - 29 april 2010 16:40


God eftermiddag!!

 

Idag har vi varit ute hela 2 gånger i lekparken hehe.

Va lite halvtaskigt väder i förmiddags, sen nu på eftermiddagen va de varmt o skönt.

Så jag packade lite picnic och träffa Mikaela och Miliam :)

 

      

 

Sen har jag anmält Stella och Liam till en tävling som jag behöver eran HJÄLP med!

 

http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=30409


Omslagstävling på tidningen vi föräldrar!

Hur coolt skulle inte de vara ;D

Sprid ryktet vidare, rösta så fort du sitter vid en ny dator hehe.


Ikväll blir de grillning. De är mycke grilla här hemma nu :D Daniel är galen! Han vill grilla allt!!

Lisa och Kristian kommer över på lite mat o vin! Mycket trevligt vill jag lova!


Imorgon ska vi iväg på kvällen.

Lördag är det flytt för min kära syster!

Av Ella Almroth - 27 april 2010 19:24


God Kväll!

 

Här har de ju då hänt grejer!

 

I Fredags åkte vi till min pappa och Carina för att fira Louise.

Vi nattade barnen där och dom somnade så sött :)

Fick skjus hem och slängde oss i säng :)

 

I Lördags morse vart de en kopp kaffe och sen var de bara o börja göra sig iordning.

Stog och lockade håret i över 1½ timme:D

Halv 12 stog vi utanför stadshuset med alla våra nära o kära.

Vigseln började klockan 12 och va över på ca 7-8 minuter hehe

En helt fantastisk "lunch" på Prima vart det efter.

Kim hade mixat ihop en helt fantastisk 3 rätters!

RIktigt mysigt var det där. Vi åt god mat, hade det jätte trevligt och roligt.

Tror vi vart runt 30 personer.

Av våra kära vänner fick vi en hotellnatt på Clarion (stavning?) det ovanför H&M

Så vid en 16.00 åkte vi hem och packade iordning oss och drog till hotellet för o checka in. Hade ett jätte mysigt rum!

På bänken stog de bubbel och på tvn stog det "Välkomna herr och fru Almroth!

Efter att ha bytt om så gick vi ner och bowlade med några från min släkt. Sjukt kul!

Klockan 20 träffade vi våra vänner för att äta och starta kvällen på Bill och Bob

Även där vart det en 3 rätters!

Det bästa där va nog när Daniel skulle lyfta in mig, klarar trappen och sen låg vi på golvet precis innan för dörren haha!!

Hörde några från ett bort " dom har nog gift sig" :P

Kvällen fortsatte till Circus och avslutades på Pluto för att sedan traska till hotellet.

På Söndagen va vi LAGOM trötta!

Hotell frukosten va en HIT!

Fick hem 2 glada barn klockan 15. 2 mindre pigga föräldrar gick och la sig klockan 21 hehe.

Just ja! Daniel fyllde ju år i Söndags också, han åkte o köpte en grill till sig själv;)

Just nu står han och styr upp kycklingen där ute på balkongen! MUMS!

 

Tack Alla Som Va Med Och Gjorde Våran Bröllopsdag Helt Underbar!!

 

      

 

                  


Av Ella Almroth - 21 april 2010 20:56


Onsdag!

 

Och inte vilken Onsdag som helst!

Mina små älsklingar blir 6 månader idag!!!!!

 

Hurra Hurra Hurra

Små har blivit stora!

Ja ni! 6 månader har jag haft mina älskade barn och aldrig någonsin har jag upplevt sånn kärlek som jag ger och får!

 

Tänkte lägga ut lite bilder från början fram tills idag :)

 

                                                                                        

Den här resan börjar vid de här kortet. Helt underbart!

Av Ella Almroth - 20 april 2010 07:32


Godmorgon Tisdag!

 

En bra natt!

Men hemskt tjuriga barn nu på morgonen!

USCH!

Liam hostar RIKTIGT hårt så att de till o me gör ont i mig!

 

Farmor Lotta är ledig idag, så vi ska gå dit, sen försvinner jag ner på stan en liten stund.

Ska träffa barnens gammel farmor :) Hon ville handla lite kläder åt dom! KANON!

Sen ska även jag försöka hitta något att ha till klänningen på Lördag:)

Fru Almroth haha!

 

I eftermiddag kan jag tänka mig att min kära granne har terroriserat mig hela dagen för att hon vill spela. Vi har ju nu klarat igenom super mario, men då dyker de upp en hemlig värld som man måste öppna o grejer hehe så de är våran nya sysselsättning :D

 


Av Ella Almroth - 19 april 2010 08:27


Måndag = Ny vecka = jaha?!

 

Yes så är de!

Den här helgen vart väldigt intressant :D

 

I lördags vaknade vi ungefär halv 8.

Tog det lungt och bara va.

Klockan 11 domderar det in en jävla massa folk!

De va som jag hade misstänkt haha

Min möhippa och Daniels svensexa!

Micke o Kristian drog iväg Daniel efter att vi hade skålat med lite bubbel!

 

Här hemma vart vi tjejer kvar.

Dom hade planerat att dra iväg mig också o hitta på massa saker, men i sista sekund ändra dom sig och besluta att vi skulle vara hemma! (mycket bra)

dom förstog att jag inte skulle kunnat slappna av nu när barnen är så sjuka!

Så här hemma drogs de igång med en massa grejer.

Jag fick en krona på huvet haha, jätte fin :P

Vi spelade playstation 2 med sånt där öga så man ser sig självi tv.n

Åt en jäkla massa gott, drack en massa gott, körde massa spel, frågelek m.m

Barnen va lite halv bökiga, och nej usch dom tyckte nog att de va lite jobbigt hemma med så mycke folk, dom kom inte till ro.

Så jag ringde efter deras farmor o farfar för är dom där så vet jag att dom mår bra och är glada.

Så Tony o Lotta kom o hämta dom och när Stella o Liam fick syn på dom så fick dom världens leende:D

Sen åkte vi ner på stan och bowla på strike

Gick ut och åt på resturang

Hem till Lisa och tog en kopp kaffe

Sen ut på PLUTO, där gick allt utför!

Hemskt onykter vart jag!

Grabbgänget kom dit också, dom hade också haft en bra dag!

Kvart i 2 kom Daniel och tyckte att vi skulle åka hem hehe.

Igår sa jag den där klassiska "Jag ska aldrig mer dricka igen"

Usch... vart inte människa föräns på kvällen!

 

En helt underbar dag va det dock!!!

 

Så! Mina barn är fortfarande jätte förkylda:( Stella har spräckt ett blodkärl i ögat så de ser lite äckligt ut hehe.

Av Ella Almroth - 16 april 2010 21:59


Hallå!!

 

Mina älskade små barn är jätte sjuka :(

 

Så de är mycke bära och gnäll och en jäkla massa hostande!

 

Va till läkaren igår och kolla igenom dom lite. De är ett vanligt förkylningsvirus.

Men usch de gör så ont i mig när de låter som att dom ska hosta upp lungorna, eller när dom bara är allmänt missnöjda o bara gråter!

 

Lite kul har vi haft i veckan.

Vi har varit med Mikaela och Miliam ute mycket.

Har haft pappa o Carina här som lite hjälp på dagarna. Guld värt!

Tony o Lotta har även varit här :)

Nätterna är ju ett evigt spring med att stoppa i nappen,klappa lite på dom och ge dom vatten.

 

Mina älsklingar har ialf gungat för första gången i deras snart 6 månaders långa liv.

 

Dom tyckte att de va roligt :D Miliam satt i gungan brevid och tyckte de va skit kul!

Stella är nog lite kär i Miliam, så fort vi ses får han VÄRLDENS leende från mitt lilla charmtroll och sen drar hon igång och försöker charma honom;D


Snart är det läggdaxs för mig! Är helt sjukt trött hela tiden!  

Av Ella Almroth - 13 april 2010 21:01


God kväll!

 

Helt underbar dag, nästan på alla sätt o vis.

Dock är nog 2barn av 2 möjliga på väg att bli förkylda:( Dom har absolut inte varit sig själva idag, hostar och rasslar i bröstet och allmänt missnöjda och sover mycke!

Men men..

Imorse gick vi hem till Mikaela och Miliam.

Vid en 11 när solen lyste så gick jag och mina barn hem till Lisas föräldrar.

Där va Lisa, Ida ,Leo, Lina och Marie :)

Har haft de jätte mysigt. Suttit i solen, busat med lina o leo, druckit kaffe, ätit lunch m.m

 

Imorgon kommer pappa och Carina hit:)

Av Ella Almroth - 12 april 2010 07:33


Godmorgon!

 

Igår somnade våra älsklingar klockan 18.00

Dom va sjukt trötta, jag hade lite små ångest över att klockan kunde bli allt mellan 4-6 nu på morgonen och dom ville gå upp. Men halv 7 vaknade Stella :)

Liam sover fortfarande, måste väcka honom snart.

 

Jag och Stella har lite soffmys :)


Idag ska vi ta en promenad till Coop Forum med Mikaela och Miliam :)

Kan tänka mig att de blir lite super mario i eftermiddag haha.  

Ovido - Quiz & Flashcards