Direktlänk till inlägg 19 april 2012

åh hjälp!

Av Ella Almroth - 19 april 2012 20:33


De här va ju inte igår!!


tiden springer iväg! Man gör allt för att hinna med!


Tänk vad timmarna gårt fort! vart gör man av dom?

05.45 upp o hoppa o på med kaffet

06.00-07.15 fixa med sig själv och barnen, plocka fram kvällsmat, dricka lite kaffe,fixa håret lite, leta rätt på strumpor som matchar, packa allt som ska packas till dagis och jobb, kramas lite, dricka lite mer kaffe, borsta tänder,bråka om att man FAKTISKT MÅSTE BORSTA TÄNDERNA! med tanke på att det inte är daniel jag bråkar med så kanske ni förstår att de handlar om våra 2 barn som hunnit blivit 2½ år gamla!

och båda kan minsann allt själv!

NEJ MAMMA JAG KAN SJÄLV!

medans jag står och klockar sekundrarna och dom gör allt för o djävlas med mig genom att borsta så saaaaaaaakta dom bara kan ;)

Varje morgon nere i hallen är ett äventyr. Antingen får man hjälpa till o sätta på ytterkläder! YES! Eller så ska antingen 1 (helt okej) eller 2 (fan) klä på sig själva. Jahapp! Lägga allt på golvet sätta sig i trappan o bara vänta..o vänta.. o vänta och i den studen av stress o irritation inser jag oftast hur duktiga och underbara dom är när dom febrilt försöker få karrborrebandet på skon sitta PERFEKT eller när Liam sätter jackan upp o ner och stella utbrister

Nämen tok Liam! Vänta jag hjälper dig!!

När dom står med mössan på sne och är överlyckliga av att dom klarat av detta tjoar vi allihop och tar äventyret vidare med att tävla vem som är snabbast till garaget! Nu har dom fått för sig att cykla till garaget. På med hjälmar ut med cyklar låsa dörr o springa ifatt!

Öppna garaget in med barnen köra ut bilen in med cyklarna vänta tills garageporten har gått igen och barnen säger NU MAMMA kör till dagis ut med barnen ut med cyklarna öppna grinden parkera cyklarna in i hallen av med kläder prata med fröken pussa hej då och vinka hej då. In i bilen iväg till jobbet KAFFE, SOFFAN pjuuh klockan är då ca 7.45

08.00-09.30 JOBB

frukost

10.00-12.00 JOBB

Lunch o träning

(jajamen! träning varje dag på lunchen!)

13.00-14.30 JOBB

fika

15.00-17.00 JOBB

Dagen slut. Handla,hem,laga mat, tätta, fixa och plocka, bygga pussel, rita, bada, spela, memory, leka med tåg, fixa diskmaskinen, just fan tvätten! torktumla!, kramas, plocka,fixa, sitta i soffan 1 minut, just ja.. de va ju de.. o de o de också! JUST FAN DANIEL! gå o pussa daniel! busa, fråga om dagen o hux flux är allt klart klockan är ca 19.30 barnen har gått o lagt sig o man dör i soffan :D Om man inte får för sig o vara hurtig och tar en kvälls power walk!


OKEJ nu har jag fått ordning på mina timmar ;)


Älskade underbara livet! Underbara dyrbara timmar!

Jag är nöjd. Lycklig. Glad.

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ella Almroth - 18 september 2012 09:22

Tisdag som känns som Måndag!   Igår var jag och barnen Lediga.. planeringsdag på Förskolan! Alltid lika mysigt att ha en extra ledig dag :)   Helgen kom lika snabbt som den var slut! I Lördags kväll hade vi pizza och spel kväll hos Gabbe ...

Av Ella Almroth - 10 september 2012 22:25

Hej på er!! Har haft en HELT underbar helg! I lördags var det bröllop mellan Elin och Christian! Så underbart vacker och en helt fantastisk dag!!! All lycka och kärlek till er!!! I söndags var jag hemma med min älskade familj! Och packa väskan!...

Av Ella Almroth - 6 september 2012 15:18

        Idag har dom tagit kort på dagis och dom var skapligt nöjda över fixade frisyrer imorse ;)   Snart blir dom 3 år! Helt sjukt! Mina älskade barn! Roligt kalas ska planeras.. får ta tag i det ONSDAG nästa vecka :D Nu är det bröl...

Av Ella Almroth - 5 september 2012 14:27

  Okej! Onsdag! Snart bröllop!   Antecknas för fullt i mobilen saker som dyker upp som måste fixas! Jobba halvtid skulle jag behöva göra :D   Ikväll ska jag göra om naglarna! Har röda nu! Ska göra vanlig fransk med bröllopets tema färg LI...

Av Ella Almroth - 3 september 2012 22:02

                                                                                                    Galet kul! Och nej nej.. vi fuskade inte alls på arosfortet    Seriöst brudar, vi ser OTROLIGT ...

Ovido - Quiz & Flashcards