Alla inlägg under augusti 2011

Av Ella Almroth - 30 augusti 2011 20:09


Godkväll!


Har jobbat idag och varit extremt dagvild!

Med tanke på ledigheten igår så har det varit Måndag för mig idag!

Ni vet en sånn dag då man kommer på flera ggr att "just fan, de är inte Måndag!"


Min syster hämtade mig från jobbet, en snabb kopp kaffe, vidare till dagis och städade! Hem och duscha! Nu sover mina änglar, mannen sitter i sin soffa och jag sitter i sängen o kikar Robinsson.


Har jag nämnt att Stella och Liam går på ett familjekooperativ?

De innebär att vi som föräldrar har lite mer ansvar! Där av städning var 6.e vecka! Visst, ingen tycker att de är kul o städa men jag stor trivs med förskolan, pedagogerna, föräldrarna o allt annat!

Jag har nu blivit aktivitetsansvarig denna termin! Mycket spännande ska det bli!


Nåja. Idag var det 6 grader när vi klev utanför dörren 06.50 Mindre kul!

Tur att vi va på stan igår och införskaffa oss mössor och höst skor ;) Och tack godegud att mina barn kan ha sina overaller fortfarande ;)

Nu är det bara en hel hög med nya kläder som ska in!

Fick panik första dagen det var lite kyligt ute och skulle sätta på dom långbyxor.. jag tror jag slet på o av 3-4 par byxor och ALLA var för korta!! Mycke smått o gott som ska handlas!


Imorgon innebär det en heldag på attendo. 07.30-21.00

Så nu ska jag lägga mig bekvämt och försvinna in i TVn!


Natti Natti på er!


Av Ella Almroth - 29 augusti 2011 08:02


Godmorgon!


Usch va dålig jag har blivit på det här!

Har alltid 700 andra saker att göra :D


Helgen har försvunnit fort som s*tan!

Jag jobbade hela helgen, på IKEA så de är riktigt skönt att vara lite ledig med mina barn idag!


Fjärde lediga dagen den här månaden ;)

Nu är mitt schema på Attendo slut och jag är nu vikarie där bara! Ikea har jag nyss fått schema på året ut ialf!


Augusti är snart slut och det närmar sig Stella och Liams 2års dag!!

HELT OTROLIGT!

O tänk va det har hänt grejer under sommaren!

Dom kan vara helt underbara mot varann, kramas, leka fint ihop till o halft slå ihjäl varann. Dom pratar jätte mycke. Stella tror dock att de är hon som bestämmer här hemma! Ni vet ett sånt barn som lägger sig ner och VRÅLAR för att de inte blir som dom vill?! Där har vi Stella ;) Men hon är otroligt lillgammal och ska hjälpa sin "lillebror" med allt, har koll på allt o alla och är riktig tjejig! Älskar o kramas!


Liam! Hyperaktiv deluxe!

Den lilla grabben är en liten känslig kille, tycker tex Nasse i nalle puh är läskig när han har hicka. Sitter ofta och myser med en. Pratar mycke och är något så FRUKTANSVÄRT hyper! Han är överallt och ingenstans :D Energi till 1000 och har oftast inte tid ALLS till att lyssna vad man säger!

De är inte ofta han är arg eller förbannad utan han är bara hyper!

Något jag har börjat tänka på mycke nu så här när vi går mot hösten är hur hans astma kommer o bli denna höst/vinter :S Återstår o se! Hoppas att det har lugnat ner sig på honom!


Jag och Daniel. Firade 5 år nu i Augusti :) Har Jobbat om varann mycke i sommar med tanke på mina kvällar, men nu kommer de bli som vanligt igen. Han är fortfarande the love of my life! Tur va ;)


Tillsamman är vi en PERFEKT familj!


Nu ska jag fixa o greja lite hemma sen drar vi ut på äventyr!

Ha En Underbar Dag!


Av Ella Almroth - 23 augusti 2011 16:33


GodEftermiddag!


Sitter på jobbet och kastar i mig ett äpple och en kopp kaffe innan det blir full rulle här!


har varit hemma med barnen idag, lite snoriga men fulla av energi och ingen feber så långt ögat kan nå! Så imorgon provar vi med dagis!


Har haft morfar och Carina på lekbesök:)


Ska lämna dom vid 10, ner på stan och göra en HEMLIS ;) (klart ni kommer få reda på va de är... sen) för o sen avnjuta en lunch med bästa EMMA!

Och Självklart avsluta dagen på jobbet :)

Av Ella Almroth - 22 augusti 2011 10:48


Godförmiddag!


Åter igen en ny vecka!

Jag och min dotter är hemma, det spöregnar ute, vi har mjukis kläder, kikar på Nalle Puh och ritar :) Stella vart jätte förkyld i Lördags, så nu börjar det, sen håller de väl i sig till början på våren :D


Helgen har gått fort.

Jobbade i Lördags, sen åkte jag och min kära man ner på stan, gick på bio åt middag och umgicks med trevliga vänner.

Vi firade att vi stått ut med varann i 5 år ;)

Min Älskade Man!


Igår var vi bara hemma, min kära mor var här, vi kikade film, va ute i lekparken och fick besök av barnens moster och hennes karl!


Snart är det daxs för lunch, Stella fick välja.. gissa va de vart?! KORV så klart! :D


Nu hoppas vi på att det slutar regna också med tanke på att jag ska jobba ikväll!!!

Av Ella Almroth - 19 augusti 2011 08:06


Godmorgon alla underbara!


Vart ska jag börja?


Denna sommar har FÖRSVUNNIT otroligt fort!

Jag har jobbat precis hela tiden!

Daniel har haft 3 veckors semester med barnen!

Jag jobbar på Attendo Hemtjänsten på veckorna och Ikea varannan helg!

Så ni kan ju tänka er att det blir rätt så mycke ibland.. typ som idag

11 dagars jobb i rad! Nu är jag trött och jag har tagit ledigt idag ;)


Idag ska vi ut på äventyr med min kära syster, så nu ska vi göra oss iordning!!



Av Ella Almroth - 17 augusti 2011 11:44

 Okej! Förlåt! Jag ska skärpa mig! Va kul att folk frågar vart f*n jag har tagit vägen ;) Nu ska jag jobba, men jag hör av mig snart igen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards