Alla inlägg under november 2009

Av Ella Almroth - 27 november 2009 22:23

 

God kväll.

 

Va ju på BVC igår.

Stella 4080gram och Liam 4010 gram, båda 2 är 52,5cm långa :D Heeeelt sjuk!

4 kilos klumpar JAVISST!

Så vaccinera jag mig även. Har ont i armen idag och har haft feber till och från hela dagen.

 

Gick upp imorse  och tvätta o städa lite :) Började julpynta lite smått, fortsättning följer på Söndag.

 

Bada mina barn eftersom båda hade spytt lite här o var under natten.

När alla va färdiga packa jag ner dom i vagnen för att ta bussen ner på stan.

Vi bor 1 hållplats från start platsen för bussen, men inte fick jag åka med heller!! De va fullt. 2 vagnar hade redan gått på, så jag fick snällt stå och vänta på bussen efter:D

Träffade Mamma, Lisa Kristian och Jon på stan.

Åt lite lunch sen slutade det med att det bara va jag och Lisa kvar, så vi gick runt och kika lite:)

 

Imorgon är det dop för Vince och sen ska jag Elin och Lisa slå klackarna i taket på BMB =)

 

Nu ligger baby Blue och baby Pink i sängen och äter och förhoppningsvis somnar dom sen.

Av Ella Almroth - 25 november 2009 22:08


God kväll!


Herregud! Va är det för fel på våran dotter?!?

Hon låter HELA TIDEN!

Och skriker i sömnen, vet inte riktigt hur jag ska förklara hur hon låter.

Men det blir bara värre och värre, hon låter och sträcker på sig och tar i som f*n

Hon stånkar och stönar och låter som ett får ibland m.m

Hon på BVC skratta när jag frågade va som va fel på henne och sa bara

- Ni har bara fått den modellen.


Imorgon är det 1½ vecka sen vi va på BVC, kvart i 12 ska vi vara där :)

Sen kan det nog bli en promenad till ÖB för att träffa Elin och Mikis där.


Idag har jag åkt buss för första gången med barnen!

Gick bra.

Sen åkte vi hem till Mamma och syster i Surahammar och har varit där hela dagen.

Jag ska få tatuera mig i julklapp :D Barnens namn och födelsedatum ska jag ha!

Min Älskling kom sen och hämta oss :)




Av Ella Almroth - 24 november 2009 20:55


Heej!


Hur är läget?


Här har dagen sprungit iväg bokstavligt talat.

En helt underbar dag.


Dagen börja med att barnen ville ha mat runt 8, ligger o myser med dom, då Lisa skickar sms

- HEJ vill du ha en pigg Lisa på en kopp kaffe?

Självklart vill jag de!

Kära vännen kommer med en hel frukost! Färskt bröd, gott pålägg, Tidningen och lite smått o gott:)

Åt en mysig frukost, drack kaffe och sen passa jag på att plocka lite och duscha m.m Tant Lisa är bra och ha :D

Klockan 13 kom Moa med sin franska bulldog Fridolf :D

Har inte träffats på flera år, va helt underbart kul att ses igen.

Timmarna sprang iväg när vi satt i varsinn sova och bara prata prata prata och prata :)


Slängde i mig lite mat, mata barnen, bada barnen och nu är Lisa här!

TISDAG = Lisa och Ella framför kanal 5 klockan 21.00

Av Ella Almroth - 23 november 2009 18:27

 

God kväll!

 

Nu börjar tröttheten smyga sig på och även den här dagen har sprungit iväg.

 

Vaknade vid halv 10, låg kvar med både Liam och Stella i sängen och myste fram till 10 sen ville dom bara ha mat, de kan vända på 1 sekund, från att ligga och mysa och dom är goa o glada till att skrika hysteriskt :D

Halv 11 kom pappa förbi på en fika, fick jätte fina bodys.

Sen tog jag den gigantiska vagnen och tralla iväg till ica grytan.

Satan va ont i kroppen jag har, ena foten och ryggen. kan det bero på att kroppen inte riktigt har hängt med om vad som har hänt?! skumt är de o ont har jag.

Gick hem och började baka! Saffranskaka och chockladmuffins.

Sen kom Veronica, Tim och Linnea och hälsa på och träffa barnen för första gången:) Fick jätte fina bodys! Vi smällde i oss nästan allt jag bakade;) Gott va de, och trevligt.

Nu ligger barnen på varsin sida av mig i soffan och suger i sig blaskig ersättning:D Daniel står i köket och lagar mat.

 

Längtar tills imorgon, ska då träffa en gammal vän som jag inte har träffat på väääldigt länge! Ska bli riktigt trevligt. Lite smått nervös skulle jag kunna kalla det också:D

 

Nu är jag lite nyfiken på en sak, de är drygt 50 personer om dagen som läser min blogg, vilka är ni?? :D

 

Nu ska barnen rapa lite, annars slutar det med kastspya efter att dom tvingat i sig hela flaskan!

Av Ella Almroth - 22 november 2009 14:55


Jahajah!

Söndag... den dagen då dom flesta har lite halv ångest för att en ny jobbar vecka startar imorgon, men inte jaaag! Alla dagar är helg för mig :D

 

Idag har jag storstädat, tvättat och badat barn :) Nu ligger båda brevid mig i soffan och äter.

Daniel jobbar men ikväll ska vi äta god mat och bara mysa hela familjen:)

 

Jag tänkte även ta mig ut på en långpromenad idag, mjoo tjena de bara regnar ju!

Måste komma igång och röra på mig! De är ju inte så att gravidkilorna bara försvinner! Usch o fy o blä!

 

Igår vart Stella och Liam 1 månad!

Barnmässan va mindre än vad vi trodde men de va trevligt:) Fanns mycke fint men de vart inge hemhandlat.

Stella har tappar allt hår på huvet :( HELT BORTA BARA!

 

Igår kväll va dom jätte fina i sina pyjamasar som deras mormor har köpt, fick med passande mössor, så jag satte på dom de och fick mig ett gott skratt.

 

 

Prinsessa och Pirat :)

 

Nu ska jag byta lite blöjor och göra lite mysigt här hemma.

 

Tack för mig.

Av Ella Almroth - 21 november 2009 10:16

Godmorgon!

 

Dagen började med mata barn, byta bajsblöjor, tvätta dom 2-3 gånger pga spya och nu ligger dom o sover igen :D De lär dom behöva, idag bär det av ner på stan till barn mässan:)

 

  

 

Igår va deras farmor och farfar barnvakt för första gången ett par timmar, passade då på att åka ner på stan o klippa mig och gå runt o kika lite :)

 

Köpte lite kläder åt Stella o Liam. Dom börjar ju bli så stora och de finns så mycke fina kläder i strl 50-56

 

Ska nu ringa Elin och planera dagen lite :)

Skriver mer sen!

Tack o Hej :P

 

 

Av Ella Almroth - 16 november 2009 22:02

 

Dagen börjar lida mot sitt slut.

 

Älsklingarna är nybadade och ligger framför tvn och myser :)

50% Mamma och 50% Pappa :)

  


Tog en promenad till BVC idag och vägde dom. HELT SJUKT VA DOM VÄXER!

Liam väger 3580gram och Stella 3530gram, dom har gått upp ca 700gram på 1 vecka :D

Nu börjar de bli något att ta i på dom!


Hem efter BVC och städade:)

Vilade 1 timme

Daniels Farmor kom på besök, hon ska till Ullared imorgon och frågade om vi ville ha något, önskade kläder så ska bli spännande o se om hon hittar något fint:)


Lite kvällsmat sen kom Tony och Lotta på lite glögg och tittade på Ullared på 5.an


Imorgon ska familjen på en liten biltur :) Erikslund vad vi vet nu. Kan nog komma lite fika gäster på eftermiddagen ( Anna, Dennis och Vince )


Snart blir de till att hoppa i säng och jag hoppas att natten blir lika lyckad som den som va, 4 timmar mellan målen :)

Av Ella Almroth - 15 november 2009 23:25

 

God kväll!

 

Imorgon rullar vagnen till BVC för att väga Stella och Liam:)

Dom äter som odjur och växer på riktigt bra, Daniel tror att Liam ligger på närmare 4 kg :D Spännande!

 

Idag har varit en slapp och slö dag!

Vi tog oss iväg på en promenad till Tony och Lotta och fick lite god mat.

Kommande vecka är mycke på schemat. Men det bästa av allt.. Älsklingarna blir hela 4 veckor!

 

Vet ni vad jag längtar efter... LÖRDAGEN DEN 28 NOVEMBER!

Då ska vi köra hem Stella och Liam till min mamma och syster, sen blir det dop för Vince och sen ska jag och mina kära tjejer ut och göra stan på kvällen;)

 

Nu ska jag göra mig iordning för sängen, fixa flaskorna och ersättningen för natten, hänga fram lite spylappar för natten på sängen, och sen slå igen mina ögon för en liten stund, inom 2 timmar vill baby blue och baby pink ha mat igen:)

 

Natti Natti.

Ovido - Quiz & Flashcards