Alla inlägg under januari 2010

Av Ella Almroth - 29 januari 2010 16:02


God Eftermiddag!

 

Natten har väl varit lite sisådär!

Liam fick den värsta host attacken av alla vid en 24.00

Försökte hjälpa honom att få upp allt slem, efter att han hade hängt på min arm i 10 minuter kom allt upp, de hängde ur munnen på honom och jag drog ur en jäkla massa slem :( Älsklingen min!

Efter de va han jätte ledsen så han fick sova brevid mig inatt.

Han somnade gott till slut.

 

Imorse gick familjen upp vid en 9.

sen har vi absolut inte gjort mycke.

Spelat lite nintendo wii, busat, vilat m.m

 

Om någon timme ska jag ta mig hem till Tony och Lotta tänkte jag.

Daniel o hans kompisar ska ha spelkväll:D

 


Nu ligger dom alla 3 och sover gott i sängen. Mätta.

Vi har långa och tjocka barn:D

i måndags när vi va på sjukhuset vägde Liam 6400 och Stella 6300 någonting.

Liam är 60lång och Stella 59cm:)


Båda har full sysselsättning med att glo på sina händer och försöka slå på sånt som hänger. Plus att dom har börjat gnugga sig i ögonen när dom är trött. Super gulligt:D  


UPPDATERING!


Kvällen tar snart slut här!

BARA BARNEN KAN SOMNA!

De har varit en mysig hemma dag med ett bra avslut hos svärmor och svärfar.

Fick god mat,vin och fika :)

Daniel va hemma och spelade nintendo wii med killkompisar.


Imorgon kommer min kära mamma hit och ska sova här.

Daniel ska iväg med sin firma.

Har planerat lite tacos och mys här hemma :)



Av Ella Almroth - 28 januari 2010 10:36


Godmorgon!

 

Natten har varit en aningen bättre.

Lite host attacker och ett par vändor för o plugga igen med napp.

För övrigt vaknade Liam halv 5 och tyckte att vi skulle gå upp då!

la honom brevidv mig, han TOK skratta, sprattla som en annan sprattelgubbe och va skit glad!

Daniel vaknade också så där låg vi och titta på våran son som va som en stor solstråle!:D

vid en kvart i 6 somnade han äntligen om.

daniel gick till jobbet och vi sov till 9!

 

Imorgon är en bra dag. Daniel är pappaledig!

HAN TAR MORGON MÅLET!

 

 

Ska snart göra ett ryck och klä på mina älskade vilddjur som ligger nakna och boxar på varann och på babygymmet.

 

filma dom igår när dom pratade med varann. Så Söta så! Lägger upp filmen på facebook om jag kommer på hur man gör :D  

Av Ella Almroth - 26 januari 2010 11:43


Heej Heej!

 

Vi hade en underbart rolig Måndags kväll:D

 

Daniel va måttligt uttråkad, han som hade sett fram emot hela dagen att få åka hem och spela Nintendo Wii dom införskaffades i Söndags haha men tji fick han.

 

Vi satt på barnakuten i över 5 timmar.

En läkare kollade på Liam och sa - tyvär det finns inget och göra med så små!

Nähä tänkte vi.

De vi ska göra är och söka hjälp om han får andnöd igen.

Men själva förkylningen och hostan går det inte o göra någonting med. Finns inga medeciner eller slem lösande eller nått.

Så har det inte blivit bättre med förkylningen om ca 2 veckor ska vi väl kolla upp de igen.

Så nu blir det till att hålla sig inomhus, ge näsdroppar och bara ta det lungt.

 

Liam tycker om sin vattenflaska :D

 

Han kan med andra ord roa sig med den i evigheter, prata skratta och försöka ta den :D 

 

Idag är det mjukiskläder och hemma mys som gäller!

  

Av Ella Almroth - 25 januari 2010 16:21


Halloj!


Har haft en underbar natt på ungefär 3-4 timmar :D

Sen fick inte jag sova mer för varken Stella eller Liam.

Den ena va vaken när den andra sov och tvärtom!


Tog mig iväg hem till mamma.

Har ätit lunch och årets första semla! MUMS


Liam är fortfarande jätte förkyld och hostan har blivit värre,

Sen nu när han låg på mammas säng och vila fick han andnöd så då ringde jag sjukvårdsupplysningen, så nu sitter jag o väntar på Daniel

Vi ska åka till barn akuten så en läkare får kolla på Liam. Lika bra de :)

Stella blir kvar här hos mamma.


Hörs sen!

Av Ella Almroth - 24 januari 2010 10:27

 

Godmorgon!

 

Familjen Almroth/Johansson är vakna!

 

En del av oss ialf :D Stella och Liam ligger brevid mig i sängen och sprattlar nakna och pratar med tv.n gardinen mig och typ taket :D

Daniel ligger på soffan och sover?!

Hur kommer de sig tro? :D


Snart är helgen slut då.

I Fredags va vi på bio. Snabba Casch riktigt bra.

Sen tog vi en timme på Circus innan vi åkte hem.

Igår va vi hos Tony och Lotta nästan hela dagen och sen på kvällen

lämnade jag min familj för att umgås med Hanna och hennes små bebisar.

Jätte mysigt :)

Kommer sen hem till en skrikandes Liam och en trött Daniel.

Jag tog över nattningen :D

 

Idag får vi se va som händer och sker.

Vill ner på stan!

 


Av Ella Almroth - 21 januari 2010 23:27

 

Heeej!

Ja vi lever, tror jag:D

 

Herregud va dagarna rullar på!

 

Idag blir våra älsklingar hela 3 månader!

 

Såg ni dom i västeråstidningen nu i söndags?

 

Liam är jätte förkyld och har varit de hela veckan:( Hostar och är jätte snuvig, feber 2 kvällar och allmänt missnöjd och skit dryg på kvällarna :D

Stella den lilla damen! Henne är de precis som vanligt med, go och glad och allmänt piss dryg på kvällarna! woohoo!

 

De där med att allt blir lättare vid 3 månader som alla säger. Gäller de på exakta 3 månaders dagen? :P *hoppas hoppas*

 

Nej usch den här veckan har både jag och Daniel varit helt slut! Ingen lugn och ro, inte en enda lugn kväll eller så.

 

Men men de är väl bara o ta tjuren i hornen!!!!!

 

För övrigt har vi tagit oss ut lite mer den här veckan :D

Tisdags va vi på stan med mamma en snabbis och sen följde vi med hem till henne.

Onsdags började babymassagen. Min kära syster ska följa med som stöd, med andra ord massera ett barn. Både stella och liam verkade gilla de :)

Idag gick jag utanför dörren 09.30 för att träffa Elin och Melina utanför ÖB.

Lite små handling där och sen vidare hem till Elin.

Efter Elin vart de stan och träffa Lisa.

Imorgon blir det bio för mig och min man :)

 

Stella och Liam för övrigt händer det nya grejer med nästan hela tiden känns det som. Det kommer MASSOR av nya olika ljud ifrån deras små söta munnar hela tiden:) Stella verkligen skriker/skrattar ut sina glädjetjut nu.

Lovely!

Självklart har det tagits massa kort i veckan, orkar inte gå o hämta kameran i skötväskan så de kommer sen,typ imorgon kanske!

 

Nu ska jag gå o dejta kudden.

Av Ella Almroth - 15 januari 2010 13:42


Halloj!

 

Igår va vi iväg till öppna förskolan och hade träff med föräldrargruppen.

Sen begav vi hos hem och min kära mor kom hit.

 

Senare på kvällen kom Gabbe, Miriam och Ofelia.

Mycket trevligt.

 

Än så länge på denna dag har vi bara tagit det lung.

Stella och Liam har premiär turen i att sova ute i vagnen :)

 

 


Måste passa på när de inte är så kallt.


DOM SKA LÄMNA MIG IDAG!

Dom ska sova hos min pappa och Carina inatt.

Dom ville ha dom och jag och Daniel vill sova.

KLOCKRENT:D

Så dom kommer mellan 15-16 och hämtar dom.


Sen ska jag och Daniel åka och stor handla i lugn och ro:)

Meningen va att vi skulle ta de lungt och bara njuta och sen gå o lägga oss tidigt, men ett trevligt förslag kom upp

Middag med Lisa och Kristian:)  


Vi får se vad kvällen bjuder på.


Tack o Hej

Av Ella Almroth - 13 januari 2010 22:45


Jo men halloj!

 

Den här dagen har bestått av att

PRATA MED BARN!

de är de enda dom vill göra.

prata och skratta, försöker man sysselsätta dom med nå annat o prata med så funkar de en liten stund, sen blir dom skit arga, när man väl kommer tebax och visar fejset och börjar prata då GARVAR dom :)

 

Hann fixa lite inne i barnrummet medans dom sov ialf:)

Snart är dom redo för o få flytta in :)

 

Nu på kvällen kom Lisa över med lite grönsaker och dipp sen kollade vi på film.

Skit läskig

 

Ska snart gå och sova. Imorgon är det föräldrargrupp på morgonen. sen tänkte jag ta mig utanför gryta området:D

Ovido - Quiz & Flashcards