Alla inlägg under december 2009

Av Ella Almroth - 27 december 2009 23:45

 

God kväll!

 

Nu ropar sängen på mig så de är daxs att gå och dejta kudden snart.

 

Idag har vi bara varit hemma.

Fick sovmorgon till klockan 10 idag. Absolut inte helt fel!! SKönt o ha daniel hemma :)

 

Vi har städat och tvättat, och vilat middag hela familjen.

Sen kom min syster och Hasse över och fika.

Sen kom Veronica med julklappar och slängde i sig en kopp kaffe.

Fick jätte fina kläder. Mysiga filtar, nappflaskor och så fick jag badbomber:)


Efter de kom Lisa Kristian och Micke. Dom gick för ca 30 minuter sen.

Så idag har vi med andra ord haft folk här hela eftermiddagen och kvällen:) Mysigt!

Stella och Liam ville absolut inte sova så dom fick sitta med och titta på hockey :)


Imorgon ska jag och Daniel åka till Ikea för att spendera våra presentkort vi har fått i julklapp:)


Natti Natti

Av Ella Almroth - 26 december 2009 08:43


GodMorgon!


Sitter i mina raggsockor och en kopp kaffe och har min vanliga egentid på morgonen. :)


Stella och Liam sover och Daniel är lite halv vaken.

Liam fick för sig att vara vaken mellan halv 2 och halv 4 inatt, fattade inte va de va för fel så jag försökte trösta honom.. sen kom en kast spya och han somnade på 3 röda efter de :D Skrutten min!


Tony o Lotta kommer hit sen så jag o Daniel kan åka ner på stan och gå o kika lite.


Ikväll ska vi hem till min pappa och fira lite jul. Ska bli så mysigt!


Igår åkte mamma och totte hem och jag gick hem till Lisa's föräldrar.

Fick god mat och fika och även julklappar till barnen:) Helt underbar familj!

Tyckte de gick j'vligt tungt när jag körde vagnen och de vänstra fram däcket va HELT platt. Men dom fixade det också ;)

Tog mig därifrån hem till svärmor och svärfar där va daniel också.


Så! Nu blir de lite frukost och sen duschen!

Av Ella Almroth - 24 december 2009 13:20


God Jul!


Hoppas att ni får en helt underbar dag.


Vi ska ta en promenad hem till Daniels föräldrar för att säga God Jul.


Min underbara familj!

 

Stella i sin fina jul klänning och Liam i sin outfit med fluga :)

  

Av Ella Almroth - 23 december 2009 22:24


God kväll!


Stan är avklarad!

Hitta lite julklappar och Stellas julklänning :)

Stressa faktiskt väldigt mycke, avslutade med bolaget,

Daniel hämtade mig, hann hem och slå in lite paket och sen va de bara att slå ner rumpan framför tvn och spela bingolotto, fick även i mig lite mat. har inte ätit på hela dagen!


Och inte sover barnen heller, har sprungit fram o tebax fram och tebac mellan sovrummet och vardagsrummet och pluggat igen med nappen :)


Nu hoppas jag på att dom somnar snart så att jag får gå och lägga mig, är så satan trött!!!


Imorgon ska jag vakna med ett leende på läpparna:)



Av Ella Almroth - 23 december 2009 09:49


Godmorgon!!


Natten har varit precis som alla andra.

Upp var tredje timme för o mata 2 skrikandes barn :D


liam ligger och sover och Stella är vaken, hon kämpar med att få fram luft mellan dom gigantiska kråkorna i näsan :( Skruttan min!


Ska få i mig en kopp kaffe och sen försöka städa lite.


I eftermiddag blir det stan med Elin utan barn.

De kan bli farligt de här.

Jag och Elin med pengar på korterna! hmm. :D


Idag kommer bror och mamma , så blir de bingolotto ikväll:D och en lugn jul imorgon.



Av Ella Almroth - 21 december 2009 19:58

 

Denna dag snart slut!

 

Sitter med en kopp kaffe framför tv och dator.

Liam ligger i våran säng och sover.

Stella har varit på lite skrik humör så henne vagga jag till sömns så nu ligger hon brevid mig i soffan.

Daniel sitter också framför datorn med en kopp kaffe.

Sånna här kvällar är underbara, Barnen är glada eller sover, älsklingen på sin plats i soffan, kaffe och något bra på tv. :)

 

Idag har vi varit hos min syster Liza, satte oss och gjorde dop kort, blir väldigt enkelt men fint :)

Imorgon ska jag ringa kyrkan och kolla om datumet passar.

Och på alla sidor där man kan läsa om lite tips om hur man fixar ett fint dop så står de att  man ska bjuda på vin och skåla för barnen. Så då gör vi också så :D

 

Imorgon blir en hemma dag och städa o fixa lite..


 

 

Av Ella Almroth - 21 december 2009 19:58

 

Denna dag snart slut!

 

Sitter med en kopp kaffe framför tv och dator.

Liam ligger i våran säng och sover.

Stella har varit på lite skrik humör så henne vagga jag till sömns så nu ligger hon brevid mig i soffan.

Daniel sitter också framför datorn med en kopp kaffe.

Sånna här kvällar är underbara, Barnen är glada eller sover, älsklingen på sin plats i soffan, kaffe och något bra på tv. :)

 

Idag har vi varit hos min syster Liza, satte oss och gjorde dop kort, blir väldigt enkelt men fint :)

Imorgon ska jag ringa kyrkan och kolla om datumet passar.

Och på alla sidor där man kan läsa om lite tips om hur man fixar ett fint dop så står de att  man ska bjuda på vin och skåla för barnen. Så då gör vi också så :D

 

Imorgon blir en hemma dag och städa o fixa lite..


 

 

Av Ella Almroth - 19 december 2009 22:52


God kväll!


Har  varit vaken sen klockan 5 imorse, hur orkar man igentligen?!


Ungarna fick mat, bytte blöjor torka lite spya m.m sen va ju jag klar vaken! Får jag ca 3 timmars sömn är de precis som kroppen tror att man vilat middag och ska var pigg :D

Nåja mamma kom upp vid halv 6 så vi koka lite kaffe och åt julskinka på smörgås och gröt :)

Sen bestämde vi oss för att åka in till stan och shoppa lite.

Timarii har ju 70% på allt så jag hitta massa till dopet! skit bra!

Daniel bara sucka :D De va min tredje runda där inne under rean, och jag lyckas hitta ganska mycke varje gång haha.

Men vilket jäkla tålamod man måste ha bland allt folk och sen försöka komma fram med vagnen! idag har jag räknat till 10 vääldigt många gånger!

Hitta julkläder till Liam:) Så hitta ja en jätte söt klänning till Stella på Kappahl men den kö som va just då SKET JAG I! Men jag ska ha den!

Åkte hem och la mig en liten stund med stella i sängen och myste en stund, Liam skrek hela tiden och daniel gjorde allt för att få tyst på honom, till slut gav jag upp, gick upp och tog honom och gick runt o vagga honom! KNÄPP TYST VART HAN!

Sen kom Tony och Lotta på en fika:)

Och jag har badat med Stella och Liam idag, jätte mysigt.


Nu sover båda barnen och Daniel är hos grannen, Jag sitter här med fanta och chattar med tvillinggravida H :)


Den 29/12 klockan 11 får jag fiiiiina naglar ;) tror de blir svarta tippar med nå läckert på.


Tänkte bjuda på lite bilder nu när jag endå är igång :)


Liam Och Daniel :) han blir bara mer o mer lik sin pappa :)

 

Stella och Daniel, hon sover ganska skötn med rumpan rakt upp i vädret!

 

Den klassiska uggla munnen. Sen han föddes har han alltid gjort sådär med munnen, Så smeknamnet ugglan används ofta inom släkt o familj :D

 

Skönt ner bäddade när vi ska ut i de kalla vädret hem till mamma i Surahammar-

 

Så där ser Stella ut när hon skrattar, rynkar näsan :) ( försökte ta ett fint julkort, gick sådär! )

 

Liam bakar pepparkakor med mig o mamma! Haha gud va han skratta, han tyckte nog degen känndes konstig.

  


Ovido - Quiz & Flashcards