Alla inlägg under november 2010

Av Ella Almroth - 29 november 2010 09:07

Godmorgon på er!!! Vi sitter i bilen på väg till forex för att hämta tebax våra 6000 som dom råkade dra för mycke när vi växlade haha! Sen styr Tony bilen mot Arlanda där min kära bror väntar!!! Liam sover och Stella tycker för tillfället att de är skit tråkigt att åka bil :) jaa ni kära vänner!!! De här ska bli så sjukt skönt!!!! Imorgon är vi i värmen!!!!

Av Ella Almroth - 28 november 2010 06:55


Godmorgon! Vi har varit vakna en timme och Söndagen är igång!

Nu är de så att jag är nå sjukt nervös!!

Fyfan.. jag sitter verkligen o skakar haha :D Jag höll på o packa resväskan till en 1 inatt, vi satt o disskutera lite grejer, eller jaa.. jag försökte disskutera och planera men de gick inte så bra med tanke på att jag är PLANERING OCH ORDNING OCH REDA. Medans daniel är VI TAR DET SOM DE KOMMER!

Huja mig ja!

Tvättmaskinen är igång med kläder som ska med.

Idag är det mycke på schemat som ska göras! Men de är skönt.. då går dagen fort!

 

Jaa just de och i Fredags va jag Elin och Sophie ut! Hade skit kul! Dock väldigt förkyld men förbannat roligt! Klockan 3 kom jag hem! Och tamefan.. klockan 9 va jag uppe o gav mina barn frukost.. ont i huvet som satan men jag stog på benen;) Sen åkte vi ner på stan och åt lunch på PRIMA, gick runt och kika lite, en tur till apoteket m.m

 

jaha.. nähä... ska jag kanske börja packa handbagaget?

 

Lite bilder från helgen :)

              

Av Ella Almroth - 25 november 2010 09:50


Hej på er!

 

Har hemma är hela kära familjen Almroth förkylda!

Skit kul!!!

Och som vanligt när Liam är förkyld så kan han inte sova, så nej... sömn är man ju inte direkt bortskämd med!

 

Resväskan står öppen i sovrummet och jag småpackar hela tiden, har ett litet block där jag prickar av varje grej :) Daniel ska tydligen packa sina saker på Söndag!

 

Den här veckan har gått riktigt fort faktiskt! Har haft mycke besök här hemma! Idag är det mamma, Liza , pappa och Carina som står på besökslistan.

Imorgon kommer min syster Ida och på kvällen ska jag och Elin ner på stan och svänga våra lurviga!! På lördagen kanske det är daxs att raka bort vinterpälsen?!? haha :P

Nu har vi båda resevagnarna också! kanon bra vagnar!

De är helt sjukt att det är 3½ dag kvar tills vi packar in oss i bilen mot arlanda!

Och för er som inte vet de så ser våra 4 veckors semester ut så här!

Landar i bangkok, flyga inrikes till Koh Samui. Först ska vi till Lamai Beach där vi har bott förut! Efter ca 1 vecka ska vi leta reda på en annan strand och bo på, typ på helt andra sidan ön.

Flyger vidare inrikes till Pattaya. Hälsa på några bekanta och åka till shiriracha tiger zoo m.m finns även en liten tanke att åka till Koh Samet en sväng.

Sista 2 dagarna ska vi vara i bangkok för o shoppa loss!

Vi reser lätt dig men tungt hem ;)

Av Ella Almroth - 22 november 2010 20:07


God kväll!

 

Idag va jag och Liam på Barnmottagningen, kolla upp hans astma!

Inte lätt o veta vad det kan bero på! Han är ialf inte allergisk mot något. Skönt det!

Stella va hemma med sin Moster Liza och härjade:)

 

Härja runt och skrika, röja m.m är nått dom är väldigt duktiga på!

De är så underbart och se att dom verkligen leker med varann nu!

Stella är en riktigt liten mini mamma, imorse hade en knappt gått upp på Liams pyjamas, Stella försökte i säkert 10 minuter för o knäppa den!

Sen är jag väldigt fundersam på om dom förstår varann när dom sitter och gör sina konstiga tolkningar på nått som ska föreställa ord:D

 

Tiden springer iväg!!!

Av Ella Almroth - 21 november 2010 20:20


Tjohej! Va tiden rinner iväg!

 

Redan Söndag! Den här dagen om en vecka kommer nog vara SJUK lång! Fyfan 7 dagar kvar till semester!!!

 

Den här helgen har varit rolig :)

Igår kom min mamma och hennes karl Ronny och hämtade barnen, dom fick följa med på äventyr till Skultuna julmarknad och sen hade dom röjt runt på IKEA och ätit köttbullar! ;)

 

Jag och Daniel låg i varsin soffa och gjorde inte ett skit :D

Min syster Liza kom hit och klockan 14 va vi på smyckesparty!

Daniel och barnen tillbringade eftermiddagen hos Tony och Lotta.

Igår kväll lagade jag för första gången en 3 rätters middag. Den va väldigt uppskattad!

 

Liam har börjat sova dåligt igen och de är SJUKT tidiga dagar här nu! Allt mellan 5-6 på morgonen! plus lite bråk på nätterna!

Så idag hade jag och Daniel sovdag! Han fick sova till 9 sn åt vi frukost, sen försvann jag in i sovrummet och slumra till en stund! Skönt!

en promenad och lite bus hos tony och lotta med god mat så va helt plötsligt eftermiddagen borta!

Sprang hem och fick fika besök. Veronica, Linnea, Tim och Anton.

Fick jätte fina paket till ungarna, mössa och vantar med mimmi och musse på, samt varsinn pyjamas!


Nu ska vi lägga oss och kolla på film.

Imorgon blir en spännande dag. jag och Liam ska upp till barnkliniken för att kolla upp hans Astma!

Av Ella Almroth - 19 november 2010 18:58


Helgen är här!

 

Barnen ligger i sina sängar, john blund har kastat sitt magiska pulver i ögonen på dom! Nu ber vi allihop att BÅDA BARNEN SOVER HELA NATTEN!

Liam fick för sig att jävlas med mig inatt och ville gå upp vid en 4 imorse! De tyckte inte jag så vi startade en kamp när de kommer till envishet! Jag vann ;) Men tio i 6 ville han upp igen! Då vann han :D

Så mina ögon känns väldigt grusiga för tillfället, men jag har ett medel som fixar bort de ;) KAFFE!

 

    

 

För övrigt idag var vi hemma hela förmiddagen!

Sen tog vi bussen till mamma/mormor's jobb för o handla lite   

 

Jag har nämligen suttit under förmiddagen och letat fram en 3 rätters middag som jag tänkte anstränga mig och göra för min man imorgon kväll! För tillfället har han flytt hemmet eftersom att det blir IDOL!

På tal om IDOL så sitter jag och väntar på min vän Moa, ska äntligen få träffa hennes lilla Prinsessa Ester!

 

Imorgon blir jag borta hela eftermiddagen.

Liza min kära syster ska ha smyckesparty, en liten hjälpande hand ville hon ha, så då ställer man ju så klart upp!

www.sessandesign.se

 

Nej nu ska jag tända lite ljus i hela lägenheten, sätta på lite kaffe och fram med godiset :)

 

Hoppas ni får en underbar helg!

 

 

Av Ella Almroth - 18 november 2010 19:48


God kväll!


Torsdagen börjar lida mot sitt slut!

Sköööööönt! 1 dag närmare semestern!

Ska ta mig i kragen för o gå ut i kylan och hämta resväskan ;)


Våra älsklingar sover gott!

    


Har hänt mycket för dom nu. Dom fick sin andra twinrix spruta idag. Dom är förbannat duktiga på o ta sprutor! Dom gnäller till lite, men så fort dom får nappen och kramar så blir det som vanligt!

Och igår gav jag mig! Daniel har tjatat om att raka bort liams lockar och små fjun! Dansbands nacke som han så fint kallar det! Så vi tog fram rakapparaten och körde på :) Och han vart så fin!! Ser ut som en busig liten 1 åring nu.


Även idag har det varit fullt hus. Barnen älskar när det är folk här!

Först min kära syster Liza

När mamma hade slutat kom hon hit med smörgås tårta. Mums!

Sen kom även Tony och Lotta förbi :)


Nu ska jag göra kväll här hemma och slänga mig framför tvn, nej just fan! Ut och hämta resväska va de ja ;)



Av Ella Almroth - 17 november 2010 10:27


God Förmiddag!

 

    

 

Här hemma är det full rulle! Vi har haft ett litet frukostbesök. Av grannen Mikaela :)

 

Igår var det fullt hus här! Det tycker jag om :D

Först kom mikaela, sen kom pappa med färsk bröd så vi smaskade i oss en god frukost.

 

Min kära syster Ida och hennes karl Daniel kom hit efter ultraljudet.

Dom ska få en liten flicka :) Snacka om ren tur! Först kom Niklas sen Johanna sen Johan och nu blir det antagligen en liten Erika ;)

Så vi plocka ihop massa flickkläder, jag har ju en del hehe

 

Efter lunch kom även Carina hit, hade med sig glass och 2 nya leksaker som uppskattades jätte mycke av Liam ialf :D

Stella den lilla sötnosen tillbringade sin dag med att springa efter Sigge (hunden) De är så underbart o se att hon verkligen älskar djur!

        

 

När Daniel kom hem tog han med sig Liam och åkte för o hälsa på sin farfar. Då slog det mig! De va första gången jag va själv med Stella! Och Daniel med Liam! Vid 17.00 kom mamma hit på en kopp kaffe och hade med sig kaffebröd . mums!

 

Kvällen gick fort och huxflux kom Elin och vi bänkade oss framför Desperata husfruar ;)

 

Som sagt! Fullt hus!


Ovido - Quiz & Flashcards