Alla inlägg under februari 2010

Av Ella Almroth - 28 februari 2010 07:48


Hej gott folk!

 

Senaste dagarna har inte varit roliga.

Jag har legat sjuk, sammtidigt som jag har planerat dopet!

 

Idag är det daxs.

 

Mycke o göra idag.

Ett par alvedon sen så!!

 

Lägger upp kort sen och berättar hur dagen har gått.

Ska fixa ett kort på mina naglar också =)

Jag gör dom på www.nagelkojan.se


Av Ella Almroth - 24 februari 2010 23:04


God kväll!

 

Dagen har varit händelserik.

 

Pappa kom på morgonen och åt frukost och drack kaffe :)

 

Sen tog jag och barnen bussen hem till Elin.

Fia kom dit också, mycket trevligt!

Sen tog jag mitt bihang och gick till syrran, vi gick vidare hem till mamma

jag lämnade barnen hos dom och gick o gjorde naglar.

Mycket nöjd!

Daniel kom o hämta oss

Stanna o handla

hem och la barnen

åt kvällsmat

Sen har vi inte kommit så mycke längre i lägenheten,

Vi sitter fortfarande i köket,

Varsitt glas vin, musik

Jag håller på med grejer till dopet och daniel sitter framför datorn hehe.

 

Imorgon ska ja va hemma hela dagen och fixa lite.

Av Ella Almroth - 23 februari 2010 09:49


Jag har fått en melodi på huvet från Kalles Kaviar reklamen!

GODMORGON GODMORGON HÖR FÅGLAR SJUNGA GLATT GODMORGON GODMORGON I KÖR!

 

Den sjunger jag för mina barn varje morgon och dom lyser upp som solar och skrattar haha.

 

Igår va det en hemma dag.

Hände inte alls nå mycke.

När Daniel kom hem åkte vi ner på stan en snabbis så nu har vi kläderna till Stella och Liam som dom ska ha på sig efter dopet=)

Sen satt jag o Lotta o vek 50 servetter och utsmyckade dom =)

 

Idag blir det återigen en hemma dag tills Daniel kommer hem.

Sen blir det IKEA!

Kolla efter bordsdekoration till dopet.

De är dyrt med dop, de ska gudarna veta!

Sen har jag kommit fram till att jag ska göra tårtorna själv istället för o beställa, mycke godare!

Av Ella Almroth - 21 februari 2010 21:44


Godkväll!

 

Nu va denna helg slut.

Om 1 vecka är det daxs för Stella och Liams dop.

Rooligt!

 

Imorgon blir det en hemma dag. Ska bli kallt ute.

Men när Daniel kommer hem så åker jag ner på stan:)

Fick ett presentkort på hm idag av Tobias och Klara.

Kalaset hos Tony och Lotta va trevligt.

God mat och god tårta:)

Fick även lite barnvakt så jag o daniel kunde åka o handla.

Barnen va ju så SÖTA idag i sina mimmi och musse kläder som min kära mamma har köpt åt dom=)

    


Nu ska jag hoppa i säng!

 

Av Ella Almroth - 21 februari 2010 08:39


Tjo hej!

 

Söndag den 21 Februari.

Liam och Stella blir 4 månader idag!

 

Helt sjukt! Tiden bara rinner iväg.

Dom har blivit så stooora!

Stella kämpar med att försöka sätta sig upp!

De går dock absolut inte nå bra men hon ger fan inte upp!

Liam sprattlar som vanligt! Han ger inte heller upp på de!

Nu behöver vi köpa matstolar med ryggstöd för dom älskar o sitta :)

 

Dopet igår va jätte mysigt.

Hela dagen igår va helt kanon!

 

Familjen åkte ner på stan och åt lunch på Prima.

Slottsstek m gräddsås till mig o Daniel mmmums

Nan 2 till Stella och Liam :P

Sen gick vi in till Gina och jag slängde på mig en hög med kläder och betala o tänkte jaja jag provar hemma och lämnar tebax de som inte är bra.

Jag ska behålla allt =) kul. kul.

Sen gjorde vi oss iordning för Ofelias dop och våra barn åkte hem till Tony och Lotta.

Först domkyrkan,, sen trumslagarbacken med god mat och sjukt mycke tårtor hehe.

Jätte fint va de!

Sen åkte Daniel hem till våra barn och jag åkte hem till Lisa.

Melodifestivalen, vin och tjejer.

Kan inte bli bättre!

 

Idag är det kalas!

Tony, Världens bästa Farfar fyller 55.

 

Nu ska jag gå och göra lite "mild havregrynsgröt åt barnen :D "

 

                  

Av Ella Almroth - 19 februari 2010 14:17


Nu va de helg igen :D

Inte för att jag märker så stor skillnad.

 

Heeeeela familjen ligger och vilar :)

Liam i babysittern med den lugnande musiken på och snuttefilten över huvet.

Stella och Daniel ligger i sängen, hon ligger jätte mysigt brevid Daniel :)

 

Vi har varit på en liten utflykt.

Åkte till Chilli,Mio,och Nordik för o hitta små skinnfotöljer.

Vi ska få de i doppresent av min kära mor, men de blir nog till att beställa från internet.

 

Ska snart börja plocka fram lite fika, prästen kommer klockan 15.

Hoppas på att hinna ner på stan också, utan barn.

Så jag kan få prova lite byxor i lugn o ro hehe.

 

SEN! MYS MED LISA!

Av Ella Almroth - 18 februari 2010 19:31


God kväll!

 

Städa - Klart

Tvätta - Klart

Vika tvätt - Klart

Plocka bort tvätt - Imorgon :D

 

Barnen sover och kaffet är på :)

Ikväll blir de mys har jag bestämt!

Jag hoppade i badet med Liam idag :)

Han Älskar o Bada!

 

Här är korten på hur satans små dom va förut!

 

 

Usch, så små! Nee då tycker jag bättre om att ha tjocka barn :D

Alla kläder dom har på sig är i strlk 40-45.


  

Av Ella Almroth - 18 februari 2010 10:18


Godförmiddag!

 

Igår va vi på utflykt:)

 

De började med att jag skulle gå till ica grytan för att köpa nya flaskor.

Dom jag skulle ha fanns inte där så då gick jag till Coop Forum.

Där fanns dom, sen va de 30 minuter kvar innan mina barn skulle ha mat och båda va vakna, så då tog jag mitt släp på 30 kilo och puttade hem oss till min kära syster :)

Sen tog vi bussen hem vid en 15.

 

Sen när min älskling kom hem så hade han som vanligt varit o handlat :)

Så jag började packa upp matkassen och där låg min födelsedagspresent!

En ny mobil :D weeii..

Thank you Darling!

 

Och i över 1 vecka har våra barn varit jätte duktiga på kvällarna.

Vid en 18 börjar vi göra dom iordning för sängen.

Bada, massera,leka,mysa och sen lägga dom i sina sängar vid en 19.00

Dom har somnat mellan 19.00-20.00 varje kväll!

Jätte skönt! Dock vaknar dom ju tidigare och de är inte jag riktigt van vid än hehe.

 

Nu sitter jag i köket, barnen vilar, jag lyssnar på beyonce ( otippat va?! )

Chattar med Lisa, dricker kaffe, har ätit frukost (kors i taket)

De finns tvätt o vika, damm på golvet, smutsiga flaskor m.m

Men ja sitter bra här :D

Till min besvikelse såg jag att det skulle bli värsta snöovädret snart!

De tycker vi absolut inte om!

 

Helgens aktiviteter.

Imorgon är Daniel hemma :)

Prästen kommer för och prata om dopet.

Ner på stan!

Mysa med min kära Lisa.

Lördag.

Daniel kanske ska jobba.

DOP! Ofelias dop:)

hmm.. måste kolla upp vart våra vilddjur kan vara då.

Känns inte så bra o ha med dom i kyrkan med tanke på att dom skriker så fort de inte händer nå kul :D

Söndag, shoppa lite nya kläder kanske?! De återstår och se :)

 

Lite mer kaffe, lite mer musik, lite mer slappa sen kör jag igång och städar !

 

Ska lägga upp ett kort på Stella o Liam sen som jag hade i gamla mobilen.

HERREGUD säger jag bara!

Ovido - Quiz & Flashcards