Alla inlägg under oktober 2009

Av Ella Almroth - 27 oktober 2009 09:46

 

godmorgon:)

 

insåg idag att imorgon har jag varit mamma i en hel vecka:D

timmarna här hemma bara försvinner, är det inte mat som gäller så är det någon som gnäller eller vill mysa:D

Nätterna är lite jobbiga, har inte riktigt kommit in i det än, så att behöva gå upp ca var tredje timme är lite nytt för oss hehe.

 

JAG HAR GJORT DE! jag blandade ihop våra barn inatt!

klockan 3 fick dom mat, jag hade liam och daniel hade stella, jag vart klar först och lindar in liiam i stellas rosa filt av någon anledning, vi blir klara och somnar om.

klockan 6 va de daxs igen, gick upp och fixa ersättning och gav daniel den blåa flaskan och barnet i den vita filten.

efter att jag har suttit och gullat och matat "stella" i 20 minuter ser daniel att vafan han har ju stella oc jag liam.

 

igår kväll hade vi skrik kör här hemma oc INGET hjälpte, lillan och kim va här och hälsa på en snabbis, varpå lillan tar en varsin napp och stoppar i munnarna på dom!

De va väldigt uppskattat och båda 2 somna snuttandes med napparna:)

  

 

idag ska vi till sjukhuset för att väga dom :) spännande!

Sen kommer moster och syster på en fika ikväll!

Av Ella Almroth - 25 oktober 2009 16:20

 

  

Eftersom att våra älsklingar är lite små så vart v tillsagda att ha mycke hud kontakt, här har som slitit av daniel tröjan och lagt dit båda :)

 

   

 Samma sak gällde mig:) Här håller jag båda min barn för första gången, vi ligger i vårat rum på förlossningen och bara myser.

                

Lite stora blöjor, lite röda, helt färska och underbara. Stella till höger och Liam till vänster

  

5 timmar efter operationen fick vi komma till avdelningen.

Daniel fick sova kvar och vi fick eget rum.

Stella i pappas knä fast i Liams filt:)

 

Amningen har inte riktigt kommit igång som den ska så efter ett tag fick vi börja mata dom med kopp, krångligt och pyssligt :)

  

Sötnosarna första natten:)


Nu har vi ÄNTLIGEN kommit hem från sjukhuset och allt känns jätte bra.

Liam har magknip och självklart är det som värst på natten så man inte får en timmes sömn.. men så är de :)

Nu ligger Daniel och Liam i soffan och vilar lite och Stella somnade i sängen med en stor filt runt sig.

Nu ska jag bara njuta av kvällen, min man och mina barn:)

Av Ella Almroth - 23 oktober 2009 22:26

 

Onsdag morgon ringde klockan!

KÄNSLORNA går inte att beskriva, vi gick upp och gjorde det vi skulle och sen kvart i 7 gick vi mot bilen.

 

vi blev inskrivna och fick ett rum på förlossningen.

Fick en massa information om allt som skulle hända och det kom personal hej vilt och heja och välkomna och berätta va deras "roll" i allt skulle vara.

Allt gick jäkligt fort när vi väl hade fått all info.

 

 

Till och med Daniel fick en egen säng!

  

CTG remsa kopplades på.

Barnmorskor och läkare och narkosläkare kom om vart annat och ställde massa frågor och berätta lite mer :D

Kateter och dropp sattes i.


Sen fick vi reda på att vi skulle vara snitt nummer 2 under dagen. Förhoppningsvis skulle dom hinna med oss innan lunch, runt en 11-12 där omkring.

Skönt tänkte vi, hoppas de blir så också!


  


Sätt där i lugn och ro och chattade med familjen. Helt plötsligt va de daxs!


  


Daniel fick operations kläder på sig och vi skulle börja förbereda oss.


De gick inte så bra.


Paniken jag fick när dom kommer in strax innan halv 11 och säger åt mig att gå till operationsrummet går inte att beskriva!!

  


Väl där inne sattes bedövningen i ryggen och de kom nå sjukt mycke folk in i rummet som skulle vara med under operatonen.

Allt gick jävligt snabbt! Nästan på tok för snabbt! Jag fattade inte att dom hade börjat föräns en läkare säger att dom bara hade 1 lager kvar att skära igenom!! Sen känner jag hur dom rycker och drar i något och helt plötsligt börjar en bebis skrika!! Och sen en till!!


  


En mycket stolt pappa :)


  


En väldigt förvirrad Ella som får träffa Stella för första gången medens jag ligger och blir ihop sydd.


Och nu är de så här va!!

Mina barn ska ha mat och dom går faktiskt först av allt just nu, så jag fortsätter berätta och lägga ut bilder imorgon :)

Kram på er!

Av Ella Almroth - 23 oktober 2009 13:07

 

Tjoohoo!

 

Timmarna rullar på och våra barn har redan funnits i snart 50 timmar hehe

Vi går i våran sjukhus bubbla här:)

Allt gåt kanon, förutom amningen.. vill inte komma igång.

Blir själv inatt :( Min älskling ska sova hemma.¨

Tänkte skriva lite och lägga ut bilder från i onsdags senare ikväll :)

 

  

Av Ella Almroth - 22 oktober 2009 17:52


Hej alla glada :)

 

Vi är hur lyckliga som helst!!

 

Allt har verkligen gått skit bra.

Stella plockades ut 11.33 och vägde 2345gram

Liam plockades ut 11.34 och vägde 2440gram

 

Vi har världens finaste barn hihi:D

Vi ligger nu på avd 86, försöker få igång amning m.m

Daniel är helt underbar!

Har ganska ont i magen efter snittet, men men får smärtstillande hela tiden hehe.

 

Berättar mer sen, lilltjejen ska ha mat nu :)

 

  

Av Ella Almroth - 21 oktober 2009 00:23

 

Ja ni!!!!!!!!!!!

 

Idag har dagen gått fort.

 

Systeryster kom och fika i förmiddags, sen kom Lisa också när hon hade slutat skolan.

Satt här och fika o prata o grejer.

Sen for jag och Lisa ut till hälla för att köpa mjukisbyxor och lite annat nödvändigt.

Timmarna tickade på ganska bra.

Köpte med oss kebab hem och sen kom pappa och Carina förbi med den andra spjälsängen :D

Daniel åkte iväg och kolla på fotboll med killkompisar och jag o Lisa har varit här hemma och packat o grejer!

Gråtit lite, skrattat lite, försökt fatta m.m HELT SJUKT JU!

Imorgon kommer jag få se mina barn!

Dom kommer inte ligga i min mage och trängas!

 

  

 

Så ser den ut för tillfället, imorgon kommer de inte vara en Stella och Liam där, det kommer bara vara en hängig degklump med massa bristningar på. Den ser HEMSK ut, och ja jag mår skit dåligt över de, men dom flesta ser nog ut så mer eller mindre efter en graviditet, så är det och de går inte o göra något åt de!

 

Nu ska jag försöka gå och sova några timmar :)

Skriver imorgon när vi kommit iordning och allt är lungt!

Av Ella Almroth - 20 oktober 2009 08:50

 

Och så va de bara 1 dag kvar då :D

 

Tror alla runt omkring är mer nervösa än vad vi är hehe.

 

Idag ska jag bara gå hemma och packa lite och kanske njuta av sista dagen med magen hihi

 

Uppdaterar senare.

Av Ella Almroth - 18 oktober 2009 12:35

 

Heej heej!

 

Ny vecka snart igen!

 

Dagarna är noga planerade fram tills den dagen då livet förändras!

 

Idag : Fast här hemma, Daniel och Tobias håller på och lägger kakel i hallen där nere. Så jag går runt och små plockar och fixar i garderober m.m

Imorgon : Barnmorskan, sista besöket :) Ska även ta mig hem till Elin, Färga håret på kvällen.

Tisdag : Packa väskorna, till mig och till barnen, försöka fatta!! Vänta på att min Lisa kommer på kvällen, titta på desperata husfruar och sen försöka sova OCH SEN KOMMER DAGEN D

ONSDAG: KLOCKAN KOMMER RINGA 05.30 OM JAG INTE REDAN ÄR VAKEN! Sen är det bara och sätta sig i bilen och åka till förlossningen!

 

Denna helg har ialf varit jätte trevlig, fort har de gått.

I Fredags kom min kära bror för att vara i Västerås under helgen.

Vi åt lunch med pappa på stan, åkte sen hem till syster Liza och fika :)

Sen åkte han vidare till våran syster Ida för att sova där.

Igår va jag och Daniel på kalas, Klara fyller 30, fick jätte god mat! Och dra ballen i gruset JAG ÅT FISK!

Det fanns kycklingspett och brevid låg laxfileer och de såg så satans gott ut!

Tog båda och smaska i mig en bra bit av laxen, :D Inte gott, inte äckligt, ovanlig smak bara!

 

Efter kalaset körde Daniel hem mig till ELIN!

Min underbara Elin! Min bästaste bästa vän som har en helt egen plats i mitt hjärta!

Hann mysa lite med Melina innan det va sängtime för henne :)

Sen kom Lisa förbi också och timmarna flög iväg, varsin kaffekopp, ljus tända och inga ljud på tv.n och 3 munnar som pladdra på :D Riktigt mysig kväll vart de!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards